لزوم بررسی تمام اعتراضات استخدامی و پاسخگویی شفاف به مردم /اولویت به کارگیری نیروهای بومی در کارخانه فولاد راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ در جلسه ای كه با حضور دكتر پورابراهیمی نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با مهندس کرمی مدیرعامل شرکت فولاد راور برگزار شد، اعتراضات استخدامی درخواست کنندگان اشتغال در کارخانه فولاد راور پیگیری و مقرر شد مديريت شركت فولاد راور در اسرع وقت به اعتراضات رسيدگی کند.

محمدرضا پورابراهیمی در این جلسه با تاکید بر اولویت به کارگیری نیروی بومی شهرستان راور در در کارخانه فولاد خواستار اطلاع رسانی شفاف مدیران شرکت فولاد راور به مردم شد.
در ادامه مدیرعامل شرکت فولاد راور به اقدامات انجام شده و شرایط اعلامی برای نحوه جذب و به کارگیری نیروهای بومی شهرستان راور در کارخانه فولاد این شهرستان پرداخت و بیان کرد: از حدود ۱۳۰ نفر افراد اعلام شده جهت همکاری ۸۰ نفر دیپلم مورد نیاز شرکت بوده که بیش از ۶۰ درصد نیروهای استخدامی را تشکیل میدهند و در مورد این نیروها تمام موارد اعلامی از نیروهای بومی شهرستان بوده و در این گروه حتی یک نفر هم غیربومی اعلام نشده است.
وی در ادامه بیان کرد: در گروه های دیگری همانند فوق دیپلم کامپیوتر، مهندسی برق و قدرت، لیسانس شیمی، لیسانس مدیریت و امور اداری و لیسانس مهندسی کامپیوتر، ۱۰۰ درصد نیروهای اعلامی بومی شهرستان راور می باشند
کرمی در مورد محدودیت برای رشته هایی همانند متالوژی اظهار داشت: با توجه به اینکه قلب و مرکز کارخانه فولاد بخش متالوژی است در این رشته هیچ متقاضی از شهرستان راور در آزمون حضور نداشت و این شرکت به ناچار باید نسبت به کارگیری متقاضی غيربومي در این رشته اقدام کند.
وی ادامه داد: در سایر رشته ها مانند فوق دیپلم برق و فوق دیپلم مکانیک و لیسانس مهندسی صنایع، تلاش بر جذب حداکثر نیروهای بومی بوده اما بعضا به دلیل اختلاف زیاد نمرات متقاضیان این امکان فراهم نشد، اما با این وجود در همین رشته ها جذب نیروهای مرتبط به ترتیب ۸۰ درصد، ۵۰ درصد و ۷۰ درصد به صورت بومی است.
کرمی حضور تعداد معدودی غیربومی در تمام آزمون های استخدامی را امری طبیعی دانست و بیان کرد: تاکید ویژه جنابعالی و فرماندار و سایر مسؤولان شهرستانی بر به کارگیری حداکثری نیروهای بومی در کارخانه فولاد راور مدنظر بوده و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد نیروهای اعلامی بومی شهرستان هستند و مابقی غیربومی شهرستان بوده اما بومی استان هستند که به دلیل عدم ثبت نام نیروهای بومی شهرستان در رشته های تخصصی مانند متالوژی و يا عدم وجود کسب حداقل نمره قبولی در آزمون بوده است.
پورابراهیمی بعد از گزارش مدیرعامل فولاد راور بیان داشت: اهتمام جنابعالی بر جذب نیروهای بومی قابل تقدیر است، لیکن موارد خاصی که براساس درخواستهای ارائه شده از سوی متقاضیان این شهرستان به اینجانب نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض داشتند، باید مجدد توسط شرکت بررسی تا هیچگونه حقی از نیروهای بومی شهرستان تضییع نگردد.
وی در ادامه گفت: امکان دارد به غیر از موضوع اعتراض بومی و غیربومی شهرستان، مواردی همانند ۸۰ نفر نیروی دیپلم کاملا بومی اعلام شده وجود داشته باشد که در نتیجه بومی بودن تغییری ایجاد نمیکند، اما میتواند با بررسی اعتراضات، جابجایی نیروهای بومی انجام شود و در این زمینه هم نباید حقی از افراد بومی تضییع شود که درخواست من بررسی تمام اعتراضات مربوطه و ارائه پاسخ های شفاف به مردم است.
کرمی در ادامه با قدردانی از پیگیریهای دکتر پورابراهیمی در مورد این پروژه مهم شهرستان راور بیان داشت: در بحث جذب نیروهای بومی مدیران شرکت خود را متعهد میدانند و در صورت کسب شرایط توسط متقاضایان راور به هیچ وجه از نیروهای بومی استانی و غیربومی استفاده نخواهند کرد.
وی افزود: براساس تاكيد جنابعالي تمامي اعتراضات مجددا بررسي مي شود و شرکت تلاش دارد با اطلاع رسانی به موقع و شفاف از ایجاد هرگونه ابهام در افکار عمومی جلوگیری کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به ضرورت تسریع در راه اندازی کارخانه فولاد راور و طرح های توسعه ای پس از فاز اول این کارخانه اشاره کرد و بیان داشت: کارهای نهایی مربوط به ال سی بانک تجارت پس از تغییر مدیرعامل جدید این بانک با مشکلاتی رو به رو شده بود که با انجام مذاکره مجدد با مدیرعامل جدید بانك تجارت (آقاي دكتر دولت آبادي) رفع شده است.
وی ادامه داد: درخواست ما در خصوص جاری شدن ال سی بانک برای ورود هر چه سریعتر تجهیزات مربوطه است تا شاهد راه اندازی فاز اول این کارخانه در ابتدای سال ۹۷ باشیم.
کرمی در پاسخ به درخواست مذکور بیان کرد: در مورد تسریع در راه اندازی فاز اول کارخانه پس از مذاکره جنابعالی با مدیرعامل جدید بانک تجارت و دستور صریح وی، باقیمانده کار مربوط به ال سی نهایی شده و قرار است تا ۱۵ بهمن ماه ابلاغ گردد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم فاز اول کارخانه در ابتدای سال آینده نصب و در اواخر تابستان سال آینده به بهره برداری برسد. ضمنا مطالعات فازهای دوم و سوم برای توسعه کارخانه فولاد راور آماده شده تا در سال ۹۸ و ۹۹ براساس برنامه زمانبدی اجرایی گردد.

انتهای پیام/

false
true
true
true
  1. سوالات آزمون آیین نامه

    ممنون اطلاعت مفید و خوبی بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false