حکم جالب قاضی برای شکارچی متخلف در راور+جزئیات - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛  فردی که در منطقه فیض آباد راور ۱۱ عدد کبک را به صورت غیرمجاز و با تله شکاری زنده شکار کرده بود در دامان قانون گرفتار شد.
در بازرسی از منزل متهم علاوه بر ۱۱ قطعه کبک زنده تعداد ۵ عدد تله زنده گیری کبک نیز کشف شد.
پس از اثبات این اقدام شکارچی متخلف حکم او در چند روز گذشته در دادگاه راور صادر شد و قاضی پرونده متهم را به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد که با توجه به اینکه کبک های کشف شده، زنده و در زیستگاه خودشان رهاسازی شدند و به دامان طبیعت بازگشتند و از طرفی جلوگیری از تبعات منفی زندانی شدن متهم با استناد به مواد قانونی قانون مجازات اسلامی حبس نامبرده به انجام خدمت عمومی رایگان و همکاری با اداره محیط زیست شهرستان راور در خصوص نظافت و پاکسازی محیط زیست اعم از چشمه سارها و پناهگاه های حیات وحش به مدت ٢٧۰ ساعت ظرف مدت شش ماه و هر روز حداکثر به مدت چهار ساعت تغییر کرد.
البته اداره محیط زیست راور موظف است گزارش ماهانه در خصوص انجام و نحوه خدمت و انضباط کاری متهم را به واحد اجرای احکام دادگستری راور ارائه نماید.البته در صورت تکرار این اقدام یعنی شکار و یا عدم رضایت به انجام خدمت عمومی مجازات حبس اجرا می گردد.
همچنین متهم باید اقدام به تهیه رونوشتی از کتاب “مفتاح الحیاه” حضرت آیت الله جوادی آملی بخش چهارم آن یعنی”تعامل انسان با حیوان” با دستخط خود و بصورت خوانا کند و در آزمونی که توسط قاضی اجرای احکام کیفری از بخش مذکور کتاب انجام خواهد پذیرفت با کسب حداقل نمره ۱٧ قبول شود. در غیر اینصورت تخلف ازانجام دستور دادگاه برای بار نخست یک چهارم تا یک دوم به مجازات مورد حکم افزوده می شود.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false