تقدیر و تشکر از دوستدار و حامی محیط زیست(روز طبیعت) در راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست راور به همراه مامورین اجرایی با حضور در واحد صنفی آقای علی نخعی از اقدام فرهنگی وی در روز ۱٣ فروردین (روز طبیعت) در خصوص نشر و اشاعه فرهنگ زیست محیطی که اقدام به توزیع پاکت زباله و جمع آوری زباله های شهروندان با همکاری شهرداری کرده بود با اهدا لوح یادبود تقدیر و از تمامی شهروندان و حامیان محیط زیست قدردانی کرد.

یوسف محمدی در این رابطه گفت: در اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است « در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می ‏شود؛ از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیرقابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.»

رئیس اداره حفاظت محیط زیست راور همچنین همگان را به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و فعالان محیط زیست کشور ارجاع داد تا با مسئولیت همگانی در این زمینه بیشتر آشنا شوند، از جمله اینکه مقام معظم در بخش هایی از سخنانشان فرمودند: «همه آنها موهبت است (مواهب طبیعی)، همه آنها هم مال شما است؛ حق ندارید تخریب کنید؛ نه باغ و بوستان را، نه جنگل را، نه مرتع و دشت را، نه کویر را؛ همه ی آنها متعلّق به انسانها است؛ بایستی از اینها بهره ببرید… قضیّه ی محیط زیست خیلی قضیّه ی مهمّی است. خلاصه ی اهمّیّت این قضیّه عبارت است از مسئولیّت انسان در قبال طبیعت؛ باید احساس مسئولیّت کند. همچنان که در قبال انسان ها احساس مسئولیّت می کنیم، در قبال طبیعت هم باید احساس مسئولیّت کنیم. اسلام و ادیان الهی خواسته اند تعادل میان انسان و طبیعت را حفظ کنند؛ این، آن هدف اساسی و اصلی است.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false