درخواست از دادستان کرمان برای برخورد با برهم زنندگان آرامش فضای تعلیم و تربیت - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور به نقل از آرمان کرمان؛ جمعی از فرهنگیان استان کرمان طی نامه ای به دادستان عمومی استان خواستار برخورد با کسانی شدند که با انتشارنامه ای در فضای مجازی تلاش نمودند فضای تعلیم و تربیت و مدرسه و کلاس درس را تحت الشعاع منافع شخصی، حزبی و جریان خاصی قرار دهند.

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای سالاری
دادستان محترم استان کرمان
با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه
همانطور که مستحضرید روز گذشته نامه ای منتسب به جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان در فضای مجازی منتشر گردیده است که مضمون آن تهدید به استعفای دسته جمعی بوده است.
جهت استحضار جنابعالی مطالبی از اتفاقات اخیر در آموزش و پرورش استان به حضور معروض می گردد:
یقینا حضرتعالی و همکاران ارجمندتان بیش از هر شهروند دیگری مؤید این نکته  هستید که نظام آموزشی و تربیتیِ جمهوری اسلامی از ارکان آتیه ساز و هدایتگر کشو بوده و اندک خلل و خدشه ای آگاهانه یا ناآگاهانه بر جایگاه و ارزشهای حاکم بر آن، موجب ویرانی ها و تبعات جبران ناپذیر، نه تنها برای فرهنگیان و عزیزان دانش آموز، بلکه برای کل کشور و جامعه ی اسلامی ایران خواهد بود.
حواشی آموزش و پرورش از آنجایی آغاز شد که در آذرماه سال ۱۳۹۴ در اقدامی به دور از معیارهای و ضوابط قانونی، شاهد بودیم که فضای مقدس دانشگاه فرهنگیان کرمان ، در مراسمی که تحت عنوان تجلیل از سردارمدرسه ساز استان جناب آقای عطا احمدی برگزار گردید و به واسطه ی ماهیت تردیدبرانگیز مراسم و حضور برخی چهره های معلوم الحال، حتی صاحب واقعی آن مجلس اقدام به تحریم مراسم نمود، و حتی بزرگان حاضر در جلسه با مشاهده افراد سابقه دار در جریان فتنه بعنوان اعتراض جلسه را ترک نمودند، تا مراسم تجلیل از یک نیکوکار مدرسه ساز بهانه ای نشود برای تطهیر چهره برخی عوامل جریان فتنه.
بعد از آن به دفعات شاهد دیدن و شنیدن اخبار ناگواری بودیم، تصادف برخی همکاران معلم در مسیر جاده و در حال تردد به مدرسه، ضرب و شتم معلم توسط دانش آموز و در برخی موارد برخوردهای خشن با دانش آموزان. اما در هیچکدام از این اتفاقات بررسی نشد که دلیل چیست؟ معلمی که محل زندگی او شهری دیگر است با تصمیمی نادرست باید در کلاس درسی کیلومترها دورتر تدریس کند! معلمی که به دلیل فشارهای مختلف مالی و روحی و مشاهده بی عدالتی ها و تبعیض ها، ناخودآگاه از کوره در می رود و یا دانش آموزی که فشارهای زیاد ناشی از اختلافات خانوادگی را نمی تواند تحمل کند و …
همه این موارد گوشه ای از اتفاقات ناخوشایندی هست که در طول دو سال گذشته بر پیکره آموزش و پرورش کرمان وارد شد و هیچ زمانی واکنش منطقی و پیشگیرانه ای برای آن اتخاذ نشد.
در مقابل همه این رخدادها، اقدامات معمولا به جریمه معلم یا برخورد با دانش آموز و یا پیام تسلیت به خانواده معلم سانحه دیده ختم می شد.
اما در خصوص نامه منتشر شده در فضای مجازی و به امضاء جمعی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان!
مضمون این نامه استنکاف از تکالیف شرعی و قانونی، و فدا نمودن مصالح آموزش و پرورش برای حفظ منافع شخصی و حزبی است. بی شک اگر افراد امضا کننده حُسن نیت می داشتند دلیلی بر انتشار نامه استعفای دسته جمعی ایشان در شبکه های اجتماعی نبود و می توانستند خواسته های خود را که مسائلی کاملا درون سازمانی وغیرقابل انتشار در رده های خارج از سازمان می باشد، از کانال ها ومجاری مجاز وقانونی به مسئولان منتقل نمایند.
این اقدام بی سابقه و غیر قابل توجیه در شرایط حساس کنونی که جامعه نیاز به حفظ آرامش و وحدت دارد، علاوه بر آثار نگران کننده ای که بر افکار عمومی و جامعه ی بزرگ تعلیم و تربیت استان آن هم در ایام نزدیک به روز بزرگداشت مقام معلم دارد، زمینه ساز تکرارِ استنکاف و تمردها در سایر سطوح و بخشها خواهد بود.
دور از انتظار نیست که این رفتارهای اشتباه، دستمایه ی تبلیغات سوء و تخریب چهره ی نظام مقدس توسط ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی ایران عزیز اسلامی نیز باشد.
انتظار جامعه فرهنگی از جنابعالی و سیستم قضائی شناسایی و تفسیر ابعاد گوناگون این اقدام خلاف اخلاق، شرع و قوانین، در پیگیری ها و بررسی های کارشناسانه و موشکافانه تر است.
نظر به ضرورت پایان دادن به اینگونه اقدامات هنجارشکنانه که بدعتی ناشایست است، قاطبه ی جامعه فرهنگیان استان از جنابعالی تقاضا دارد که ضمن ورود به موضوع، با افرادی که قصد ایجاد التهاب و برهم زدن آرامش فضای جامعه و مکان مقدس مدرسه و حوزه تعلیم و تعلم را دارند قاطعانه برخورد نمایید.
موفق و سربلند باشید
جمعی از معلمین و کارکنان آموزش و پرورش استان کرمان
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false