تشدید نظارت بهداشتی بر ذبح دام های نذری(قربانی) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ دکتر علیرضا اسلامی بیان کرد: با عنایت به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر ذبح دام های نذری و افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه اکیپ های نظارتی و بازرسی این شبکه، نظارت بهداشتی بر ذبح دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را به عهده دارند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور افزود: به منظور حفظ سلامت شهروندان محترم در روز تاسوعا و عاشورا شبکه دامپزشکی راور با تشکیل دو اکیپ سیار در سطح شهر، یک اکیپ ثابت مستقر در محل شبکه دامپزشکی و استقرار بازرسان بهداشتی در کشتارگاه دام بر روند ذبح دام ها نظارت می نمایند.
وی تصریح کرد: کشتارگاه دام شهرستان نیز در روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۱ به منظور ذبح دام های قربانی باز می باشد و بازرسان بهداشتی این شبکه نیز آماده ارایه خدمات به مراجعین می باشند.
اسلامی تاکید کرد: با توجه به مشاهده چند مورد بیماری تب کریمه کنگو در کشور، گوشت باید ۲۴ ساعت دوره پیش سرد را طی کند و در دمای یخچال نگه داری شود و از آنجاییکه جگر بیشتر در معرض آلودگی است جگر باید در یخچال نگه داری و سپس مصرف شود و در صورت استفاده سریع، باید مغز پخت کامل شود و از مصرف نیم پز به شدت خودداری کنند.

دکتر اسلامی ادامه داد: کارشناسان مستقر در این شبکه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق تلفن ۳۳۷۲۲۶۳۸ آماده پاسخگویی به مردم هستند و همشهریان می‌توانند طی مراجعه و یا درخواست بازدید از سلامت دام طی بازرسی قبل و بعد از کشتار اطمینان حاصل کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا خودداری مردم از کشتار دام های قربانی خارج از کانال نظارتی دامپزشکی و همچنین همکاری آنها با دامپزشکی و اطلاع رسانی موارد مشکوک بسیار کارساز خواهد بود.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false