آمار طلاق در شهرستان راور نگران کننده است - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ حجت الاسلام علی تویسرکانی، در دیدار محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه شهرستان راور دارای استعدادهای خوبی است که با دستان خالی رتبه های قابل توجهی را در سطح استان و کشور کسب کرده، افزود: آمار طلاق در شهرستان راور نگران کننده است که باید با شناسایی ریشه ها و کار کارشناسی این مسئله مرتفع شود که در این زمینه کارگروهی را در شورای فرهنگ عمومی تشکیل داده و پیگیر این مسئله هستیم.

 امام جمعه راور با بیان این مطلب که در زمینه توسعه فعالیت های قرآنی انتظار ما بیشتر از این است و فعالیت های موجود در حد شهرستان نیست، بیان کرد: باتوجه به اینکه فعالیت های قرآنی مختلفی در سطح شهرستان انجام می شد اما خروجی قابل توجهی مشاهده نمی شد لذا تصمیم گرفته شد که با کانون فرهنگی هنری شهید آوینی واقع در مسجد جامع شهرستان تفاهمنامه ای منعقد شود مبنی بر اینکه این کانون ظرف یک سال ۵۰ نفر دانش آموز دبستانی حافظ جزء ٢٩ و ٣۰، ۵۰ نفر در زمینه روخوانی و تجوید و ۵۰ نفر دانش آموز در زمینه یادگاری مسائل شرعی مبتلا به تربیت کند و چنانچه به تعهدات خود عمل کنند در سال آیند نیز با آنها تفاهمنامه ای منعقد شود.

 حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به اینکه در سال جاری دو مراسم با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در شهرستان داشته ایم، اظهار داشت: باید یک نشاط خاصی در میان مردم ایجاد شود که قبل از ٢٢ بهمن جشن های پیروزی انقلاب را باشکوه بیشتری برگزار کنیم.

 وی ادامه داد: توقع داریم گروه های فرهنگی هنری به هر شکل ممکن مورد حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرند.

 محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری تلاش می کنیم که نهایت هماهنگی و تعامل را با امام جمعه ها در شهرستان ها داشته باشیم، افزود: راور جزو شهرستان هایی است که بیشترین جلسات فرهنگ عمومی را داشته است و همچنین در این زمینه کارگروه هایی در شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده است که می تواند منشا اثرگذاری های زیادی باشد.

وی با بیان این مطلب که باتوجه به ازدیاد دستگاه های فرهنگی، شوراهای فرهنگ عمومی در کشور با ریاست ائمه جمعه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان راور دارای ٣۰ کانون فرهنگی هنری مساجد هستیم، این کانون ها دارای چند ویژگی هستند که می توان به شناسایی استعداد ها در حوزه فرهنگ و هنر، مردمی بودن و پراکندگی کانون ها اشاره کرد که به عنوان مهم ترین پایگاه های فرهنگی و هنری در خال فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه موضوعات قرانی دارای متولی های زیادی هستند که از طرف یک ضعف است که فعالیت ها جزیره ای انجام می شود و از طرف دیگر یک حسن است که شاهد انجام فعالیت های گسترده قرآنی هستیم لذا شورای فرهنگ عمومی می تواند این فعالیت ها را منسجم کند.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اتفاق های خوب در حوزه قرآنی است که از موازی کاری جلوگیری می کند و امیدواریم اتفاق های خوبی در این زمینه بیفتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه در بحث کنگره شهدا مسئولیت کمیته فرهنگی هنری به عهده این اداره کل است، افزود: یکسری برنامه ها در این زمینه نیز در شهرستان ها از جمله شهرستان راور در حال انجام است و تأکید شده است که از ظرفیت بخش سرود شهرستان راور استفاده شود.

وی با بیان این مطلب که از سال ٨٢ تاکنون در بحث زلزله تلفات زیادی نداشته ایم اما از نظر فرهنگی مردم دچار یکسری مشکلات  شده اند که متأسفانه در سطح ملی دیده نشده است، ادامه داد: قرار براین شد که طرحی در استان تحت عنوان آسیب های فرهنگی استان ناشی از زلزله تهیه بشود تهیه شود و منابعی که دریافت می شود فقط در هیمن مناطق زلزله خیز در حوزه های مختلف فرهنگی مورد استفاده قرار بگیرد.

 انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false