شترهای رها شده در مجاورت جاده های راور باید جان بگیرند تا فکری بحالشان شود!؟ +تصاویر - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ با توجه به کویری بودن شهرستان راور پرورش شتر در این شهرستان بسیار سودمند است اما متاسفانه با توجه به اینکه شترداران، این حیوان را در دشت‌های این منطقه رها می‌کنند بعضا با عبور آنها از عرض جاده سبب بروز تصادف هولناکی می‌شود که منجر به جان باختن و یا ضررهای جانی و مالی زیادی می شوند.
درست همین ٢٣ بهمن سال گذشته بود که برخورد شتر به خودروی پژو پارس در کیلومتر ۶٧ محور راوردیهوک منجر به کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۵ نفر دیگر شد که در ادامه و پس از انتقال مصدومان به بیمارستان کرمان یکی از آنها جان خود را از دست داد. یا در تاریخ ٢۵ مهر سال ٩٧ بود که بر اثر حادثه ی برخورد وانت مزدا با شتر در جاده راورطرز سرنشینان آن دچار جراحت و مصدومیت شدند.
همچنین در حادثه ای مشابه که حدود ۱.۵ سال پیش در ابتدای جاده راورطرز رخ داد و یکی از همشهریانمان در اثر برخورد خودروی او با شتر از ناحیه گردن دچار ضایعه نخاعی شد و بدنش دیگر حرکتی ندارد. اما علیرغم این حوادث، متاسفانه در این سالیان شاهد هیچ اقدام بازدارنده ای از سوی مسئولین برای جلوگیری از ورود این شترها به جاده های شهرستان نشده ایم. چرا که در سالیان اخیر به منظور جلوگیری از حوادث جاده‌ای و برخورد با شترها؛ دستگاه های مرتبط در برخی از شهرهای جنوبی و شرقی کشور تمامی شتر‌ها را مجهز به داشتن کمربند، جلیقه و یا گردن‌آویزهای شب‌رنگ (شب‌نما) کرده اند تا با برخورد نور به این شبرنگ ها قبل از ورود به جاده رویت شوند. اما نکته ای که باعث شد تا این مطلب را بنگاریم و منتشر کنیم عدم توجه مسئولین منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، پلیس راه، اداره راهداری و… به رها بودن شترها در ابتدای جاده راورطرز است که حتی در چند شب گذشته نیز با توجه به گفته شهروندان نزدیک بوده است حادثه ای بر اثر برخورد با این شترها رخ دهد که خداروشکر به خیر گذشته است.
امیدواریم که این خبر تذکری به مسئولین باشد و شاهد اقدامی عاجل و بازدارنده جهت جلوگیری از ورود شترها به جاده های شهرستان باشیم. البته این قول را به شهروندان می دهیم که موضوع شترهای سرگردان را توسط پایگاه خبری کاروانسرا راور پیگیری کنیم و هر سهل انگاری از سوی مسئولی در این رابطه باشد را به اطلاع مردم برسانیم…

تصاویری از حوادث ذکر شده:

خبرنگار/محمدحسین محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false