برگزاری جلسه ۷ ساعته شورای کارگری شرکت زغالسنگ کرمان با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد+جزئیات - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد؛ جلسه هفت ساعته شورای کارگری شرکت زغالسنگ کرمان با دکتر مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در محل اداره کار استان کرمان برگزار گردید، در این جلسه، اعضای شورای کارگری شرکت زغالسنگ کرمان خواسته های کارگران این شرکت را با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در میان گذاشتند.
دکتر مسرور نیز در سخنانی تصریح کرد: ما اینجا آمده ایم که با تعامل دوسویه، مشکلات کارگران را حل کنیم و تا جایی که قانون به ما اجازه دهد در جهت تحقق خواسته های کارگران اقدام خواهیم کرد. البته باید توجه داشت که برخی از خواسته های کارگران نه تنها از حوزه اختیارات صندوق بلکه از حوزه اختیارات دولت نیز خارج است و نیاز به مصوبه مجلس دارد.
وی افزود: مقدمات اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که جزء مهم ترین مطالبات کارگران است، فراهم شده و به زودی اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به طرح طبقه بندی مشاغل گفت صورتجلسه این طرح امضا شده و باید با در نظر گرفتن همه جوانب اجرایی شود و اگر لازم باشد تغییرات و بازنگری هایی در بندهای آن هم ایجاد می‌شود.

وی از مدیر شرکت زغال‌سنگ خواست که در اسرع وقت، نسبت به اجرایی شدن طرح طبقه بندی و رفع ایرادات احتمالی طرح اقدام کند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با تاکید بر افزایش درآمد در شرکت زغالسنگ کرمان گفت: بایستی برای توسعه شرکت، برنامه ریزی مدون صورت گیرد چرا که ۹۰ درصد درآمدهای شرکت صرف هزینه های پرسنلی می‌شود.
مسرور در خصوص اعمال ضریب سنوات کاری کارگران از ۱.۵ به ۲ هم گفت: این موضوع نیازمند قانون جدید است.
وی همچنین از مدیران شرکت خواست که به مسایل رفاهی کارگران بیش از گذشته توجه کنند.
مسرور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بورسی شدن شرکت زغالسنگ کرمان گفت: همچنان که پیشتر نیز اعلام کردم موضوع واگذاری این شرکت به بخش خصوصی مطرح نیست و شرکت دالاهو شرکت سرمایه گذاری صندوق فولاد است و ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به صندوق فولاد است.بنابراین کارگران نباید نگران واگذاری شرکت به بخش خصوصی باشند.
مسرور تصریح کرد بورسی شدن شرکت زغالسنگ منافعی را نصیب ذینفعان از جمله کارگران خواهد کرد که بالابردن شفافیت و افزایش بازده دارایی های شرکت از آن جمله است.
گفتنی است در پایان این جلسه هفت ساعته که سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان، فرمانداران سه شهر معدنی استان و مدیران ارشد صندوق فولاد نیز حضور داشتند، مقرر شد از روز سه شنبه کارگران فعالیت خود را در شرکت زغالسنگ از سر بگیرند. ضمن اینکه اجرای مطالبات کارگران نیز در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false