لباس فرم مدارس استان کرمان در سال تحصیلی جدید تغییر نمی‌کند - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به منظور جلوگیری از زحمت مضاعف خانواده ها در شرایط بیماری کرونا و وضعیت اقتصادی ناشی از این بیماری، لباس فرم مدارس استان در سال تحصیلی آینده تغییر نمی کند.

صدیقه مرادی در جلسه کارگروه تخصصی لباس فرم مدارس با اشاره به شرایط خاص اقتصادی خانواده ها و آسیب دیدن بسیاری از خانواده ها به لحاظ اقتصادی، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۹۹ فقط برای پایه های ورودی شامل اول و چهارم ابتدایی و هفتم و دهم متوسطه تغییر فرم لباس داریم و سایر دانش آموزان می توانند از لباس سال قبل که تا پایان بهمن ۹۸ هم بیشتر استفاده نشده بهره ببرند و هیچ اجباری برای تغییر لباس وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به ارسال بخشنامه از طرف وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی به عنوان ناظر این امر مشخص شده تا بر عملکرد تولیدی ها نظارت داشته باشد و توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی – اسلامی، همچنین حمایت از تولید داخل هم در تهیه لباس ها در نظر گرفته شود.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، ضمن تشکر از تولیدی های لباس فرم مدارس، افزود: هدف ما این است که دانش آموز در این لباس احساس آرامش کند و خانواده ها به راحتی بتوانند آن را تهیه کنند.

مرادی با بیان این که استفاده از لباس فرم به این دلیل است که فاصله ی طبقاتی برداشته شود و دانش آموزان دچار لطمه ی روحی نشوند، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش جنبه تربیتی و پرورشی تهیه لباس را در نظر دارد و دنبال منافع اقتصادی نیست و جنبه بهداشتی پارچه ها و لباس ها هم به علت شیوع بیماری کرونا باید رعایت شود، زیرا سلامتی دانش آموز برای ما از هر چیز مهم تر است.

وی تصریح کرد: خرید و فروش پارچه، وظیفه آموزش و پرورش نیست ولی در خصوص کیفیت پارچه حتما نظر خواهد داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، ضمن تاکید بر تحویل به موقع لباس های فرم دانش آموزان، گفت: تهیه فرم لباس برای بعضی خانواده ها سخت شده لذا باید تلاش کنیم تا رعایت کامل انصاف، مهربانی و همدلی را در ارتباط با خانواده ها داشته باشیم.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false