خاطره خبرنگار کیهان در راور از یک روز تاریخی - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کروانسرا راور؛ “حسن گلزاری” خبرنگار کیهان در راور که از قبل انقلاب تا حال در این شهرستان فعالیت دارد یکی از خاطرات زمان انقلاب خود را اینگونه تعریف می کند: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در محل تحریریه روزنامه‌ها افرادی حضور داشتند که روزنامه نگارها به آنها “سانسورچی” می گفتند. کار آنها این بود که هر مطلب، خبر و یا عکسی که مغایر با خواست رژیم بود، دور آن را با قلم، خط قرمز می‌کشیدند و به این ترتیب دیگر آن نشریه حق چاپ خبر و مطلب و یا عکس ممنوعه را نداشت.
در دی ماه سال ۵۷ که برای اولین بار روزنامه‌نگاران توانستند به طور آزاد اخبار و مطالب را در نشریات خود چاپ کنند روزنامه کیهان تنها روزنامه ای بود که موفق به چاپ عکس حضرت امام خمینی(ره) در اولین فرصت شد. وقتی از کرمان خبر رسید که عکس امام خمینی در روزنامه کیهان چاپ شده است در اندک زمانی این خبر به گوش مردم رسید و اکثر اهالی راور که تا آن زمان تصویر امام را ندیده بودند در محل نمایندگی کیهان اجتماع کرده بودند و برای رسیدن روزنامه و مشاهده عکس ایشان لحظه شماری می کردند.
در آن زمان دفتر “اتو راور” در محل حسینیه کبیر مقابل مسجد جامع قرار داشت، سرانجام انتظار به پایان رسید و اتوبوس حامل روزنامه‌ها از سمت کرمان وارد شد و در جلو دفتر “اتو راور” آن زمان توقف کرد. وقتی اینجانب برای آوردن روزنامه ها به سمت اتوبوس حرکت کردم، زن و مرد و کوچک و بزرگ نیز به دنبال من حرکت کردند. قبل از اینکه بتوانم بسته بندی روزنامه ها را باز و بین مردم توزیع کنم مردم به سوی من هجوم آوردند و من هم مجبور شدم روزنامه‌ها را وسط خیابان بگذارم (سهمیه روزنامه کیهان راور در آن زمان پانصد نسخه در روز بود) و از طرفی یک تشت فلزی در پیاده روی خیابان جلوی دفتر نمایندگی روزنامه کیهان گذاشته و از مردم خواستم بهای روزنامه را که در آن زمان مبلغ ۱۵ ریال بود در آن ظرف بریزند و آنهایی که موفق به برداشتن روزنامه از روی زمین می‌شدند بهای آن را در ظرف می ریختند. جالبتر اینجاست که وقتی پول های ریخته شده در تشت که مردم بابت خرید روزنامه در آن ریخته بودند را شمردم فقط مبلغ ۳۰ ریال از کل بهای روزنامه کمتر بود که آنهم دو نسخه روزنامه ای بود که زیر دست و پای مردم پاره شده بود!
مالک اژدری روز گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان راور گفت: حسن گلزاری قریب به نیم قرن (پنجاه سال) نمایندگی و خبرنگاری مطبوعات راور را انجام داده است و با خاطرات و کوله باری از تجربه همچنان توزیع مطبوعات را انجام می دهد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false