گزارشی از کارگاه بافت قالی آستان قدس رضوی در راور +تصاویر - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ حدود ۵۰ بافنده‌ی راوری این روزها با سرپنجه های هنرمند خود فرش های حرم رضوی را گره می زنند تا این هنر اصیل و ماندگار راور را زینت بخش قدوم مبارک زائران علی ابن موسی الرضا(ع) در صحن و سرای حرم رضوی کنند.

اما نکته قابل ذکر این است که ظرفیت این کارگاه بیش از این حرف هاست و تا ۱۵۰ بافنده می توانند در آن فعالیت کنند ولی متاسفانه ضعف مدیریتی و بدقولی ها در کارگاه های مشابه در سال های گذشته باعث عدم استقبال بافندگان از این کارگاه شده است، هرچند که خبر مسرت‌بخش این است که خوشبختانه در این ماه های اخیر تعداد بافندگان افزایشی شده است.

در ادامه بافندگان این کارگاه در گفتگو با خبرنگار کاروانسرا راور از حال و هوای این روزهای خود می گویند:
یکی می گوید حدود ۸ ماهی می شود که این کارگاه دیگر مثل گذشته نیست و کم کاری و بدقولی های گذشته دیگر تمام شده و با مدیریت جدید و با پشتوانه‌ی آستان قدس رضوی تمام بافندگان از این وضعیت دلگرم و راضی هستند.
یک بافنده دیگر می گوید اینجا بار معنویش بسیار بالاست با هر گره ای که به این قالی میزنیم دلمان بیشتر هوای حرم امام رضا(ع) می کند‌.
یکی دیگر می گوید: خدارا شاکریم که با کار کردن در این کارگاه زندگیمان سر و سامانی گرفته‌ و امام رضا خودش به زندگیمان برکت داده است.
خانم “مرادکریمی” مدیر این کارگاه نیز می گوید: خوشبختانه حقوق و مزایای بافندگان به موقع پرداخت می شود و امتیازاتی از جمله اهدای سبد کالا، اهدای کارت های هدیه در اعیاد و مناسبت های مختلف، توزیع روزانه صبحانه، نهار و …، سرویس ایاب و ذهاب رایگان و همچنین اعزام رایگان به سفر زیارتی مشهد مقدس برای تمام بافندگان در نظر گرفته ایم که امروز نیز به مناسبت عید غدیر به تمام بافندگان هر کدام یک کارت هدیه ۲۵۰ هزار تومانی اهدا کردیم که این هدیه جدا از حقوق ماهانه بافندگان است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false