کرونا دوباره در استان کرمان روند افزایشی پیدا کرد - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور به نقل از ایسنا کرمان؛ نوذر نخعی امروز ۲۹ شهریورماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در هفته سوم خردادماه اپیدمی در کرمان آغاز شد و هفته آخر تیرماه به حداکثر خود رسید و از هفته گذشته مجددا شاهد افزایش موارد ابتلاء به کرونا هستیم.

وی افزود: آمار نشان می‌دهد که مجدد در حال ورود به پیک بعدی هستیم لذا انتظار داریم با همت همه شهروندان مانند تجربه اسفندماه درگیری آنچنانی مانند استان‌های تبریز، قم، اصفهان، اهواز، بندرعباس و مشهد نداشته نباشیم.

نخعی با اشاره به اینکه باید جدی‌تر از تیرماه به پیک جدید نگاه کرد، گفت: بازرسی‌ها کمک کرد تا اوج پیک قبلی از بیماری در استان چندان شدید نباشد، بنابراین ارزش بازرسی‌ها بسیار بالاست.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه فصل پاییز با توجه به بسته بودن درب و پنجره‌ها باید مراقبت‌های بیشتری را اعمال کرد، اظهار کرد: واکسن قابل اعتماد و در دسترس کرونا به زمستان امسال نمی‌رسد و دلخوش به آن نباشیم، ضمن اینکه طبق منابع علمی به یک بار گرفتن بیماری نباید دلخوش کرد چون اصلا قابل پیش‌بینی نیست و بعضا احتمال دارد ابتلای مجدد سخت‌تر باشد.

نخعی تصریح کرد: ازدحام‌ها کار اصلی در انتشار کرونا است که شامل همایش‌های اداری تا مراسم عزا و جشن است و باید از نشست‌های اداری کاملا پرهیز شود. 

وی افزود: باید آموزش‌های مردمی مجدد احیا شوند و مسائل ساده‌ای چون باز بودن درب و پنجره و انجام تهویه را یادآوری کنیم.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false