آیا آمار بالای کرونا شهرستان راور به چشم مسئولین استان نمی آید!؟/برخی از شهروندان در آزمون کرونا مردود شدند! - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ این روزها کرونا در شهرستان راور سیر صعودی عجیبی به خود گرفته است و روز گذشته نیز با ثبت ۱۸ مبتلای جدید رکورد مبتلایان طی ۲۴ ساعت در این شهرستان شکسته شد.
اما این اولین روزی نیست که آمار کرونای راور دو رقمی است و چند روز است وضعیت اینچنین است و بر اساس آمار کلی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا ۵۹۱ مبتلا و ۲۶ فوتی در راور گزارش شده است.
آماری که نسبت به جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری راور آماری عجیب است اما نکته جالب اینجاست که علیرغم این آمار بالا(نسبت به جمعیت)، شهرستان راور همچون ۷ شهرستان دیگر استان در وضعیت فوق قرمز قرار نگرفته است.
هرچند که برای چنین وضعیتی نیازی به آمار و ارقام خاصی نیست و با یک حساب سرانگشتی نیز چنین ادعایی تایید و مشخص می شود، ولی متاسفانه این موضوع به چشم مسئولین ستاد مقابله با کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی نیامده است، اقدامی که بسیار عجیب است!
نکته دیگر اینکه علیرغم محدودیت هایی که از سوم آبانماه توسط ستاد مقابله با کرونای شهرستان در راور اعمال شده است ولی متاسفانه بعد از گذشت ۱۲ روز همچنان آمار صعودی است و قطعا این محدودیت ها کارگشا نبوده اند و نیاز است با توجه به تفویض اختیاری که استاندار کرمان به فرمانداران و ستاد مقابله با کرونای شهرستان های استان داده اند اقدامی اساسی و عاجل صورت گیرد.
اما یک طرف قضیه کرونا نیز مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است و هرچند که بسیاری از شهروندان راوری در استفاده از ماسک اهتمام و توجه ویژه ای دارند ولی درصد کمی از مردم از ماسک استفاده نمی کنند که همین تعداد نیز می توانند موجب سرایت این ویروس شوند.
از طرفی علیرغم هشدارها و آمار بالای مبتلایان کرونا در راور در این مدت، متاسفانه هنوز شاهد برگزاری دید و بازدیدها، دورهمی های خانوادگی و مراسمات تولد، عقد و عروسی، ختم و … توسط برخی از همشهریان هستیم که در این اوضاع فعلی شیوع بالای کرونا در شهرستان ضرورتی بر انجام آنها نمی باشد و در این رابطه نیز روز گذشته مرکز بهداشت شهرستان تاکید کرد “با توجه به همه گیری خوشه ای بیماری کرونا از طریق حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی لازم است دید و بازدیدها را به حداقل ممکن رسانده و‌ جز موارد ضرورت از منزل خارج نشوید.”
در پایان آنچه که مشخص است این است که مهار کرونا نیازمند عزم جدی مسئولین و شهروندان است تا بیش از این شاهد ابتلا شهروندان و از دست دادن آنها نباشیم

خبرنگار:م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false