سه میلیارد تومان در بخش آبخیزداری راور هزینه شده است - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح های آبخیزداری شهرستان راور گفت: سه میلیارد تومان در بخش آبخیزداری راور هزینه شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب روان آب در این طرح مدیریت شود که در این صورت علاوه بر تغذیه سفره های آب زیرزمینی از وارد آمدن خسارت جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: اجرای برخی طرح های آبخیزداری توسط نیروهای بومی شهرستان راور در قالب تعاونی ها انجام شده و پیش بینی می شود معادل ۵۰ درصد از منابع روان آب که به دلیل بارندگی های فصلی در منطقه اتفاق می افتد بتواند سفره های آب زیر زمینی که حیات مردم به آنها وابسته است را تغذیه کند.

پورابراهیمی گفت: برنامه بعدی ما در شهرستان راور این است بخشی از منابع آبی که از این منطقه خارج می شود و به سمت کویر لوت و منطقه کویری شهداد حرکت می کند مدیریت و این منابع آبی نیز وارد چرخه صنعت و کشاورزی این شهرستان شود.

وی تاکید کرد: با توافقی که امروز با مسئولان و مدیران ارشد استانی و شهرستانی کرمان و راور انجام شد قرار است این طرح که مطالعات آن به پایان رسیده ظرف چند ماه آینده آغاز شود و اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی و استانی در سال ۱۴۰۰ در اختیار منابع طبیعی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: م جعفری

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false