حضور در بالای تپه ها برای شرکت در کلاس مجازی! - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور به نقل از ایسنا؛ بسیاری از روستاهای بخش کوهساران شهرستان راور از پوشش اینترنت پرسرعت بی‌بهره هستند و در برخی از این روستاها علی رغم جمعیت قابل توجهی که دارند، شبکه تلفن همراه نیز به طور کامل پوشش ندارد.

دانش آموزان روستایی این بخش با مشکلات زیادی مواجه هستند از جمله “علی اکبر” که دانش آموز کلاس هشتم است و مسیر خانه تا مدرسه اش حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد، به سختی و با رساندن خود به بالای تپه ها موفق به دریافت آموزش‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌شود و بارها در فاصله زمانی برگزاری آزمون در فضای مجازی، آنتن موبایلش قطع و وصل شده است.

هر چند تهیه لااقل یک گوشی تلفن همراه برای او که به جز خودش سه برادر دبستانی دیگر نیز دارد مشکل نبوده، اما دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت مسئله اصلی است که بدون آنها وجود گوشی فایده ای ندارد.

مسئله دیگر در بخش کوهساران وجود گسل های فعال است که بارها شاهد وقوع زمین لرزه در این منطقه بوده ایم و آخرین زمین لرزه خسارت بار این منطقه سال ۹۶ با مرکزیت روستای گورک رخ داد و در زمان بروز حوادث و بحران ها ارتباط مخابراتی منطقه به طور کامل قطع می شود.

بعد از زلزله مذکور وزیر ارتباطات در آذرماه ۹۶ به استان کرمان سفر و از منطقه زلزله زده بازدید کرد.

در این سفر مصوب شد برای رفع نقاط کور جاده‌ای و روستاهای بدون پوشش تلفن همراه در استان کرمان، ۸۸ ایستگاه مخابراتی ایجاد و ۲۴۷ روستا را پوشش دهد که این مصوبات شامل بخش کوهساران نیز می شد.

با گذشت بیش از سه سال از مصوبات سفر وزیر ارتباطات به بخش کوهساران شهرستان راور و علی رغم نصب یک دکل مخابراتی در مجاورت روستای هیکوئیه، این ایستگاه فعال نشده و همچنان مشکلات پوشش شبکه تلفن همراه به جای خود باقی است.

خانواده های زیادی در بخش کوهساران هستند که دانش‌آموز دارند اما به دلیل مشکل اینترنت و شبکه موبایل مجبور به حضور در شهر شده اند.

علاوه بر این مشکل پوشش تلفن همراه در نقاط دیگر استان کرمان نیز وجود دارد و بارها این مسئله در استانداری و جلسات مختلف مطرح شده اما همچنان این گره کور باز نشده و در جاده های استان نقاط کور زیادی وجود دارد.

“حسین میرزائی” رییس شورای بخش کوهساران نیز با اشاره به نامه نگاری ها و پیگیری های چندباره در زمینه مشکل پوشش تلفن همراه و اینترنت در این بخش به خبرنگار ایسنا گفت: یک ایستگاه مخابراتی متعلق به شرکت ارتباطات کوه نور در روستای باداموئیه بخش کوهساران فعال بوده که به ایرانسل واگذار شده است.

وی افزود: اخیرا ایرانسل برای جمع کردن این ایستگاه اقدام کرده بود که مردم روستا این اجازه را ندادند، اما ایرانسل پوشش شبکه خود را قطع کرده و اکنون مشترکان این اپراتور در روستاهای اطراف دچار مشکل هستند.

میرزائی بیان کرد: در سفر هفته گذشته استاندار کرمان به شهرستان راور بنده طی نامه ای این مسائل را مکتوب به ایشان اعلام کردم و امیدوارم مشکلات بخش در این زمینه به زودی حل شود.

دکتر”علی زینی وند” استاندار کرمان نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: در بحث پوشش آنتن تلفن همراه برخی از نقاط استان کرمان مشکل دارد اما شهرستان های راور و شهربابک به صورت برجسته مشکلات زیادی دارند و جلسه مفصلی به اتفاق مجمع نمایندگان استان با وزیر ارتباطات داشته ایم و داریم جمع بندی می کنیم.

وی افزود: برای بودجه با وزیر تفاهم شده و بناست با هم توافق کنیم و به زودی وزیر ارتباطات را به استان کرمان دعوت می کنیم و حل مشکلات به صورت جدی در دستور کار است.

زنی وند تصریح کرد: اجرای مصوبات سفر وزیر بعد از زلزله سال ۹۶، نیز جزو برنامه هاست و برنامه جامعی داریم و واقف هستیم در کدام نقاط مشکل وجود دارد.

بنابراین گزارش، “مالک اژدری” فرماندار راور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در نقاط بسیاری از شهرستان راور مشکلات عدم پوشش شبکه تلفن همراه و اینترت پرسرعت را داریم و حتی در شهر راور در تلفن ثابت مشکل داریم.

وی افزود: مشکل پوشش تلفن همراه در بخشی از روستاها از جمله بخش کوهساران مربوط به برق سایت ها و در نقاطی فیبر نوری است که با اتمام پروژه فیبر نوری مشکل رفع می شود و ما در شهرستان راور همه جوره برای رفع مشکلات اعلام آمادگی به مخابرات کرده ایم اما متاسفانه همکاری نشده است.

فرماندار راور تصریح کرد: در شهر هجدک مرکز بخش کوهساران برخی مواقع یکی دوبار در هفته در پی قطعی برق و طوفان مشکلاتی به وجود می آید.

اژدری بیان کرد: در سفر هفته قبل استاندار کرمان به شهرستان راور یکی از درخواست های ما همین مشکلات پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت بوده و اعلام شد وزیر به استان سفر خواهد داشت و بنده ریز مسائل کوهساران و شهر راور را مکتوب به استاندار اعلام کردم و امیدواریم همه مسائل با حضور وزیر ارتباطات در هفته های آینده حل شود.

“مسعود الهامی” مدیرکل اتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در شهرستان راور و در شهر راور در تلفن همراه و حتی تلفن ثابت مشکلاتی وجود دارد و روستاهای این شهرستان دچر مشکل هستند.

وی با اشاره به اینکه در روستای خورند پهنای باند ضعیف بود، افزود: در بازدیدی که از یکی دو روستا داشتیم، مشکلات پهنای باند و اینترنت پرسرعت رفع شد.

الهامی تصریح کرد: از اجرای پروژه فیبر نوری در بخش کوهساران نیز بازدید داشتیم که مشکل حل شده و پیمانکار دارد کار می‌کند و به زودی محدودیت پهنای باند را رفع می کنیم.

وی درباره اجرا نشدن مصوبات سفر وزیر ارتباطات به بخش کوهساران از سال ۹۶ بیان کرد: سایت هایی در بخش ها و توابع راور داریم که سایت‌های حیاتی هستند و قرار بود از سال ۹۶ مشکل رفع شود و سایت ها زده شده اما برق هنوز تامین نشده است.

الهامی با اشاره به پیگیری های فرماندار راور برای رفع مشکلات گفت: در صورتی که برق و راه سایت ها تامین شود، مشکلی برای راه اندازی نداریم و باید منابع مالی برقرسانی از سوی استانداری و فرمانداری تامین شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: مصوبات سفر وزیر در سال ۹۶ تعداد ۸۸ سایت بود که ۶۴ مورد از آنها فعال شده و در برخی سایت ها مسیر و تامین منابع سخت بوده اما با هماهنگی و همکاری معاونت عمرانی استانداری کارها انجام شده است.

وی افزود: ۱۷ سایت باقی مانده که ۱۱ مورد آن مربوط به کرمان و راور است و سایت ها نصب شده اما برق تأمین نشده و متاسفانه برخی تجهیزات این سایت‌ها به سرقت رفته است.

الهامی درباره قطع شبکه ایرانسل در ایستگاه روستای باداموئیه بخش کوهساران گفت: شرکت ارتباطات کوه نور سایت خود را در چند روستا به اپراتور ایرانسل داده و احتمالا مشکلی وجود دارد تا سایت ها بهینه سازی شود و اپراتور اجازه ندارد سر لجبازی شبکه را قطع کند  و پیگیر حل مشکل خواهیم بود.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false