فاز سوم واكسيناسيون تب برفكي دام سنگین در شهرستان راور آغاز شده است - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ رئیس شبكه دامپزشكي شهرستان راور گفت: فاز سوم واكسيناسيون تب برفكي در شهرستان راور برای ۹۵۰ دام سنگین آغاز شد.

دکتر علیرضا اسلامی با اشاره به اقدامات دامپزشكي اين شهرستان در مبارزه با بيماري‌هاي دام اظهار داشت: يكي از برنامه‌هاي كنترل بيماري فو‌ق العاده مسري و خطرناك تب برفكي، علاوه بر لزوم رعايت مقررات بهداشتي قرنطينه‌اي، واكسيناسيون دوره‌‌‌اي جمعيت دامي است.

اسلامی گفت: در طول اجراي طرح واكسيناسيون تب برفكي بيش از ۹۵۰ راس دام سنگین شهرستان عليه بيماري تب برفكي واكسينه مي‌شوند.

وي بيان داشت: با توجه به اينكه پيشگيري بهتر و كم‌ هزينه‌تر از درمان بيماري‌ها است، لذا واكسيناسيون يكي از مؤثرترين راه‌هاي جلوگيري از بيماري در دام‌ها محسوب مي‌شود به همین منظور فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین از اوایل اسفند ماه شروع و به مدت بیست روز کاری ادامه دارد. لذا دامداران ضمن رعایت اصول امنیت زیستی، از خرید و فروش، جابجایی و حمل و نقل غیرمجاز دام، تماس با دلالان دام و حضور در مناطق پر خطر و پرتراکم دام، یا گله‌های مبتلا به شدت خودداری کنند.

وی تصریح کرد: کاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین در دام‌ها، مرگ و میر و تلفات بره‌ها و گوساله‌ها، قطع ناگهانی اشتهای دام به سبب ایجاد تاول‌های دهانی و عدم تمایل دام به خوردن خوراک و وقوع لنگش از جمله علائم بیماری ویروسی تب برفکی در جمعیت دامی است.

اسلامی تصريح كرد: يكي از وظايف ذاتي دامپزشكي، صيانت از سرمايه دامي كشور است و به اين منظور اكيپ‌هاي فني و عملياتي دامپزشكي شهرستان راور به طور مستمر كار واكسيناسيون دام‌ها را انجام مي‌دهند.

اسلامی تصريح كرد: همكاري دامداران با اكيپ‌هاي واكسيناسيون كمك زيادي به زير پوشش قرار دادن جمعيت دامي شهرستان راور مي‌كند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false