استفاده کلاهبرداران از اسامی برنامه‌های تلویزیونی برای فریب شهروندان - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ سرهنگ علیرضا سوری بیان داشت: مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم با برقراری تماس با شهروندان خود را مجری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی معرفی کرده و با ترفندهای مختلف اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با عناوینی مانند اینکه شما برنده قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر هدیه به زیارت اماکن مقدس شده‌اید، اقدام به فریب شهروندان کرده و حساب شهروندان را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد شهروندان از طریق مهندسی اجتماعی کد ارسالی به شماره تماس آنها را دریافت کرده و سپس با فعال نمودن اپلیکیشن‌های بانکی به حساب آنها دسترسی پیدا کرده و اقدام به انتقال غیرمجاز وجوه به صورت اینترنتی می‌کنند.

فرماندهی انتظامی شهرستان راور اظهار داشت: استفاده از شگردهای مهندسی اجتماعی و سپس خالی کردن حساب بانکی افراد یا دریافت وجه از مالباختگان شیوه‌ای است که در حال حاضر بسیار از آن استفاده می‌شود و متأسفانه در اکثر مواقع شهروندان به دلیل اعتماد بیش از حد، اطلاعات شخصی خود را در اختیار مجرمان و سودجویان قرار می‌دهند.

وی به شهروندان هشدار داد: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی، شهروندان باید توجه نمایند که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت بانکی و کدهای دریافتی از طریق پیامک نیست و اینگونه تماس‌ها قطعا کلاهبرداری است.

سرهنگ سوری خاطرنشان کرد: کاربران جهت جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیرخودداری کنند.

فرمانده انتطامی راور در پایان تصریح کرد: پلیس فتا راور از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباط مردمی‌ و یا شماره تماس ۰۳۴۳۳۷۲۲۶۰۰ پاسخگوی سوالات و مشکلات سایبری کاربران است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false