ضعف فرهنگ رانندگی با موتورسیکلت در راور بیداد می‌کند/ وسیله نقلیه ای که این روزها بلای جان جوانان و نوجوانان راوری شده است! - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ چند وقتی است شاهد حوادث رانندگی بسیاری بخصوص برای موتورسیکلت سواران جوان و نوجوان راوری هستیم که متاسفانه تعدادی از این حوادث نیز منجر به فوت و داغدار شدن خانواده هایی شده و یا اینکه منجر به نقص عضو و همچنین به دلیل بیمه نبودن اکثر موتورسیکلت ها باعث سربار شدن هزینه های زیاد برای خانواده ها و مشکلات بسیارِ دیگری شده است.

برخی از جوانان و نوجوانانی که به دلیل نداشتن سن قانونی و گواهی نامه، صلاحیت رانندگی با این وسیله نقلیه را ندارند و از طرفی موتورسیکلت را وسیله‌ای برای تفریح و تخلیه هیجانات خود در نظر می گیرند و گاها خیابان و کوچه های شهر را با پیست موتورسواری اشتباه می گیرند و با تخطی از سرعت و انجام حرکات نمایشی جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

اما نکته جالب اینجاست که علیرغم بروز این حوادث ناگوار نه تنها شاهد درس عبرتی برای دیگر نوجوان و جوانان و حتی والدینی که وظیفه کنترل فرزندان خود را دارند نیستیم بلکه باز هم هر روز این حوادث در حال تکرار هستند.

اینکه بگوییم در راور دیگر قبح رانندگی با سن پایین شکسته شده است دروغ نگفته ایم، به نحوی که برخی از والدین خود مشوق یادگیری رانندگی فرزندانشان با موتورسیکلت و حتی خودرو در سنین پایین هستند!

از طرفی نیز از نظر قانونی با این هنجارشکنی ها برخوردهای قاطعی صورت نمی گیرد و اگر هم انجام می شود به صورت مقطعی است. که معمولا همین برخوردها نیز از طرف عده ای از شهروندان منجر به اعتراض می شود زیرا بر این باورند که با توقیف موتورسیکلت و جریمه کردن راکبان متخلف مشکل حل نمی شود و نیازمند اقدامات بازدارنده و سختگیرانه‌تری می باشد.

به هر حال آنچه که مسلم است این است که ضعف فرهنگ رانندگی با موتورسیکلت در راور بیداد میکند و حالا چه کسی باید این ضعف فرهنگی را جبران و اصلاح کند سوالی است که نیازمند اقدام و توجه ویژه است قبل از آنکه دیر شود.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false