حضور غیرمنتظره مسافران استان های با درگیری شدید کرونا در راور/مسافرانی که برای راوری ها کرونا را سوغات می آورند!؟ - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ شنبه همین هفته بود که جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان راور اعلام شد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان از روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در راور خبر داد و امروز نیز مجدد طی اطلاعیه ای هشدار ممنوعیت تجمعات اعم از مراسم عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی را در شهرستان اطلاع رسانی کرد.

هرچند با وضعیتی که این روزها بسیاری از شهرستان های استان کرمان دارند و درگیر موج جدید کرونا و در وضعیت قرمز هستند راور نیز شاید به چنین وضعیتی دچار شود.

البته نکته اینجاست، مردم راور هر زمان که در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته اند با کمترین درگیری و تلفات از پیک ها عبور کرده اند و ان‌شالله این بار نیز این اتفاق خواهد افتاد.

اما این روزها مسافرانی که به قصد زیارت از سمت استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان به سمت مشهد مقدس عازم شده‌اند، حضور چند ساعته‌‌ی آنها در راور دغدغه مردم این شهر را دوچندان کرده است.

اگر به نقشه نرم‌افزار ماسک نگاه کنیم می‌بینیم همگی این استان های مبدا درگیر شدید موج جدید کرونا و نوع دلتای آن که قدرت سرایت بالایی هم دارد، هستند و احتمالا استان مقصد (مشهد) نیز طی چند روز آینده به وضعیت قرمز دچار می شود.

مسافرانی که قبل از زدن به دل کویری که امکانات رفاهی در آن وجود ندارد آنها را به استراحت چند ساعته در پارک های راور ترغیب می کند. که اکثرا هم اعتقادی به رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند و علاوه بر پارک‌ها در جایگاه های سوخت، نانوایی ها، سوپرمارکت ها و … بسیار دیده می شوند که چه بسا همین افراد به دلیل درگیری نزدیکانشان، خودشان نیز درگیر کرونا شده باشند و خبر ندارند!

لذا در این روزها شهروندان راوری از مسئولین ستاد مقابله با کرونای شهرستان درخواست توجه ویژه‌ به این موضوع را دارند و همانطور که شهروندان از خدمات پارک ها محروم هستند؛ مسافران نیز محروم شوند چه بسا حتی از ورود آنها به شهر نیز جلوگیری شود. هرچند که احترام زائران امام رضا(ع) در شهر باب‌الرضا راور از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی مسافرانی که به هشدارها و ممنوعیت ها و رعایت پروتکل ها توجه‌ای نمی کنند و به نوعی جان هموطنان خود را به خطر می اندازند بدون شک اقدامات بازدارنده‌ را می‌طلبد.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false