مهمترین مشکل شهر راور در حوزه آب، فرسودگی شبکه آب است/روستاهای با وضعیت حاد آبی در اولویت قرار گیرند - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ صبح امروز با حضور اژدری فرماندار راور، ابراهیمی معاون فرماندار، ابراهیم نژاد معاون بهره برداری اداره کل آب و فاضلاب استان کرمان، محبان رئیس دفتر ارتباطات مردمی دکتر زاهدی، بخشداران مرکزی و کوهساران و تعدادی از مسئولین، طی جلسه ای مشکلات حوزه آب شهرستان راور بررسی شد.

مالک اژدری فرماندار راور در ابتدا به جلسه‌ی هفته گذشته با حضور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور، مدیرعامل آب و فاضلاب استان، مدیرعامل بنیاد مسکن و سایر مسئولین اشاره کرد و افزود: بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته نمایندگانی از ادارات کل استان (آب، برق، بنیاد مسکن و مخابرات و ارتباطات) طی این هفته و هفته آینده به شهرستان راور سفر می کنند تا با بررسی و زمانبندی مشکلات شهر و روستاهای شهرستان را پیگیری و حل کنند.

فرماندار راور با بیان اینکه مدیریت منابع آب موضوع بسیار مهمی است، مهمترین مشکل شهر راور در حوزه آب را فرسودگی شبکه آب عنوان کرد و همچنین به کمبود آب در برخی از روستاهای شهرستان که تعدادی از آنها نیز با تانکر آبرسانی می شوند اشاره کرد.

در این جلسه ابراهیم نژاد، معاونت بهره برداری اداره کل آب و فاضلاب استان کرمان گفت:
در بدترین شرایط خشکسالی قرار گرفتیم و در استان کرمان آب سطحی پایدار نداریم.

وی افزود: اعتبارات حوزه آب بسیار محدود می باشد و اجرای پروژه های آبرسانی نیازمند اعتبار است، در حال حاضر آبرسانی به برخی روستاها بصورت سیار انجام می شود و برای رفع مشکلات مردم آبرسانی سیار به جدّ پیگیری می شود.

ابراهیم نژاد بیان کرد: برای رفع مشکلات آب روستاهای بخش مرکزی و کوهساران، مطالعات ژئوفیزیک جهت مکان یابی دقیق حفر چاه باید صورت گیرد.

وی گفت: حفر و تشخیص هر حلقه چاه بدون خط انتقال، بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد که لازمه ی آن تخصیص اعتبار است.

معاون بهره برداری اداره کل آب و فاضلاب استان کرمان عنوان کرد: مشکلات مربوط به روستای قطروئیه باید با توافق لازم میان مسئولین شهرستان راور و زرند برطرف شود.

وی افزود: پیمانکار چاه آب روستای فیض آباد انتخاب شده و با انتقال دستگاه های حفاری، طی آینده نزدیک شروع بکار خواهد کرد.

در این جلسه همچنین مقرر شد روستاهای با وضعیت حاد آبی با هماهنگی بخشداران مرکزی و کوهساران در اولویت قرار گیرند و با سرعت و حداکثر تا تابستان سال آینده نسبت به حل مشکل آب شرب آنها اقدام شود.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false