تا تابستان سال آینده، ۷۰ درصد از جاده راور_چترود دوبانده می شود/ آغاز فعالیت مجدد پیمانکاران پس از وقفه طولانی در جاده راور_دیهوک - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ با توجه به اینکه یکی از مطالبات مهم مردم راور در سالیان اخیر دو بانده شدن محور راورچترود(کرمان) و راوردیهوک(مشهد) بوده است و متاسفانه دچار تاخیر چندین ساله‌ در به سرانجام رسیدن این پروژه هستیم، لذا طی مصاحبه‌ای با آقای اژدری فرماندار شهرستان راور؛ آخرین وضعیت این دو محور را جویا شدیم.

مالک اژدری فرماندار راور در رابطه با آخرین وضعیت جاده راور_چترود به خبرنگار کاروانسرا گفت: با آغاز کارم در فرمانداری پیگیر این پروژه شدم که مدتی دچار وقفه شده بود تا اینکه با توجه به حضور وزیر راه و شهرسازی در این جاده اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی در رابطه با سفر وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۸ به استان کرمان گفت: علیرغم اینکه از قبل برنامه سفر ایشان اعلام شده بود و حضور در جاده راور جز برنامه هایشان نبود ولی خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته توانستیم وزیر را به جاده بیاوریم تا از نزدیک در جریان کار و وقفه بوجود آمده قرار بگیرند.

اژدری افزود: خوشبختانه پس از این حضور اتفاقات خوبی‌ افتاد و پیمانکاران در چند قطعه از مسیر در حال فعالیت هستند. که دوبانده شدن دوراهی زرند تا دوراهی روستای دارستان و زیرسازی چند نقطه دیگر که حتی آسفالت لایه اول آنها نیز ریخته شده است (آسفالت اول یعنی حدود ۸۰ درصد کار) از اقدامات انجام‌ شده است.

وی همچنین به سفر دوم وزیر راه و شهرسازی به جاده راورکرمان و راوردیهوک در اواخر سال ۹۹ نیز اشاره کرد که در این سفر علاوه بر آغاز احداث کارخانه آسفالت در جاده راور_چترود، قسمتی از مشکلات پیمانکاران برطرف و همچنین کلنگ ساخت پل بزرگ کالیشور نیز با حضور ایشان به زمین زده شد.

اژدری در پاسخ به سوال خبرنگار ما “چه زمانی شاهد دوبانده شدن کامل این جاده هستیم” گفت: مسیر راور به چترود ۸۵ کیلومتر است که ۳۲ کیلومتر آن دوبانده شده است و در چند ماه آینده ۲۰ کیلومتر دیگر نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی افزود: ۴ قطعه از مسیر راور_چترود در حال حاضر توسط پیمانکاران در حال کار است که از کیلومتر ۲ تا ۳۲ زیرسازی آن انجام شده است (راور تا کارخانه فولاد “دوراهی زرند”) و احداث تعدادی پل و ابنیه آن باقی مانده است. از کیلومتر ۳۲ تا کیلومتر ۴۹ لایه اول آسفالت شده و لایه دوم باقی مانده است. از کیلومتر ۴۹ تا ۶۳ (محدوده پل سهرنگ) آماده آسفالت و در ادامه همین مسیر از کیلومتر ۶۳ تا ۷۷ یعنی ۱۴ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.

وی افزود: اگر مشکلی پیش نیاید و به همین روال کار پیمانکاران ادامه داشته باشد تا تابستان سال آینده حدود ۷۰ درصد از این جاده و تقریبا حدود ۶۰ کیلومتر دوبانده و بزرگراه می شود و زیر بار ترافیک می رود، وی ۳۰درصد باقیمانده را نیز به نقاطی که نیازمند ساخت پل های بزرگ هستند اشاره کرد.

فرماندار همچنین از مهمترین اقدامات انجام شده در این محور که طی دو سال گذشته بوده به انجام کوه‌بری ها و پل سازی و زیرسازی گردنه خراسانی اشاره کرد که یکی از نقاطی است که با تکمیل، آماده آسفالت می باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه “چرا در ابتدای جاده راورکرمان (تا دوراهی زرند) با توجه به اینکه نیاز به کوه‌بری و پل های آنچنانی ندارد و در حال حاضر محل عبور کامیون ها و خودروهای سنگین و سبک بسیار می باشد، فعالیت پیمانکاری را شاهد نیستیم” گفت: ابتدا پیمانکاری برای این قسمت تعیین می شود ولی متاسفانه این پیمانکار انصراف می دهد و با توجه به اینکه معرفی پیمانکار جدید زمانبر است شاهد وقفه طولانی در این قسمت شدیم که خوشبختانه در حال حاضر که با شما صحبت می کنم یک پیمانکار دیگر که در قسمت دیگری از جاده هم در حال فعالیت است برنده مناقصه شده است و ان شالله بزودی شاهد از سرگیری فعالیت ابتدای جاده راورکرمان هستیم.

اژدری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه “چرا در سالیان اخیر شاهد هیچ فعالیت راه سازی در جاده راور_دیهوک (محدوده شهرستان راور) نیستیم”، گفت: این جاده نیز که تا کیلومتر ۱۰۵ آن در حوزه شهرستان راور است تاکنون ۵۵ کیلومتر از آن دوبانده شده است ولی بازهم انصراف پیمانکاران در سالیان اخیر مشکل ساز شده که خوشبختانه دو قسمت این مسیر در مرحله برگزاری مناقصه است که به محض انتخاب پیمانکار کار شروع می شود تا این جاده نیز تا ۱۰۵ کیلومتری که مربوط به شهرستان است به طور کامل دوبانده و بزرگراه شود.

فرماندار راور در پایان از همت و تلاش همه بویژه وزیر محترم و مدیران راه و شهرسازی، استاندار محترم و نمایندگان‌ محترم مجلس در پیگیری این پروژه صمیمانه قدردانی و خواستار حمایت کامل جهت اتمام این پروژه شد.

م محمودی
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false