آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان راور برگزار شد - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ عصر روز گذشته با حضور امام جمعه و فرماندار راور، رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، معاون قضایی و مسئول نظارت و ارزشیابی قضات، معاون قضایی و رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و جمعی از مسئولین شهرستان مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری راور برگزار شد.

در این مراسم از خدمات آقای ابوالفضل فرحبخش، رئیس سابق دادگستری راور تقدیر و آقای مسلم کاربخش به سمت رئیس دادگستری شهرستان راور معرفی شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم گفت: نخبه گزینی و گردش شایستگان در مناصب قضایی از جمله اولویت های قوه قضاییه به شمار می رود و این مهم در استان کرمان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

یدالله موحد با اشاره به اینکه قوه قضاییه در سطوح مختلف خود باید بُعد مردمی بودن خود را محقق سازد، افزود: حضور ریاست قوه قضاییه در بخش های مختلف از جمله مساجد، مدارس و … به معنای مردمی بودن این دستگاه است و طرح ابتکاری هر مسجد یک حقوقدان در این راستا از استان کرمان آغاز شد و سپس در سطح کشور اجرایی گردید.

وی ادامه داد: حل مشکلات موجود و چالش های پیش رو جز با مشارکت مردم در امور قضایی محقق نخواهد شد و برای پیشگیری از جرم، کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش دعاوی باید با مشارکت مردم به این اهداف دست یابیم.

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور نیز در این مراسم گفت: انقلاب چنان به جوانان اعتماد کرده است که رویش های بسیار خوبی را در بین جوانانی شاهد هستیم که با فرهنگ و روحیه جهادی پرورش یافته اند.

وی بر پرورش نیروهای انسانی کارآزموده در تمامی حوزه ها تاکید کرد و ادامه داد: با میدان دادن و نوع نگاه دکتر موحد به جوانان، رویش های فراوانی در دستگاه قضایی استان کرمان حاصل شده و یکی از جلوه های شکوفایی در این حوزه محقق شده است.

حجت الاسلام علی زمانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه موضوع مردمی بودن، صلابت همراه با دقت و رأفت و سند تحول و تعالی قضایی و استفاده از تکنولوژی های روز را برای دادگستری مطرح کرده اند که این مصادیق در ریاست دادگستری شهرستان راور همواره وجود داشته است.

مالک اژدری فرماندار راور نیز در سخنانی گفت: از خصوصیات بارز رییس کل دادگستری استان کرمان این است که هر جا مسائل و مشکلاتی در استان وجود داشته برای حل مشکلات در صحنه حضور داشته اند و در اینجا به نمایندگی از مردم شهرستان راور از ایشان به واسطه تلاش هایشان برای حل مشکلات این شهرستان تقدیر می کنیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر خدمات شایسته ای را به مردم ارائه کنیم.

اژدری از خدمات ماندگار دکتر فرحبخش در سمت رییس دادگستری این شهرستان نیز تقدیر کرد و گفت: دکتر فرحبخش، در میدان بودن را به معنای واقعی محقق کردند و در تمامی امور شهرستان مشارکت و همراهی داشتند و دادگستری شهرستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم و سایر حوزه های مرتبط با دستگاه قضایی به صورت فعال حضور داشتند که قابل تقدیر است.

فرحبخش رییس سابق دادگستری راور نیز در سخنانی با اشاره به فرمایشی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه مسئولیت ها امانتی در دست افراد هستند، اظهار داشت: همواره تلاش کرده ام که مسئولیت خود را یک امانت الهی بدانم و حسن اعتماد ریاست ارزشمند دادگستری استان در حوزه امور دادگستری را به بنده واگذار کرده اند به بهترین شکل قدر دانسته و در این مسیر اسوه رفتاری ام را نیز رفتار اهل بیت (ع) قرار داده ام.

وی بیان کرد: در سال گذشته قریب هشت هزار پرونده به دادگستری راور (دادسرا ودادگاه) راور وارد شد و عملکرد دادگستری این شهرستان مثبت بوده است و حوزه قضایی راور رتبه چهارم را کسب کرده است.

رییس سابق دادگستری راور به تلاش های انجام شده به منظور الکترونیکی شدن خدمات قضایی در شهرستان راور اشاره کرد و یادآور شد: دادگاه های راور در نرخ رسیدگی و توجه به درخواست های مردم رتبه سوم استان را کسب کرده اند.

مسلم کاربخش رییس جدید دادگستری راور نیز با اشاره به این مطلب که یکی از مهمترین امانت های در دست هر فرد، مسئولیت هایی است که فرد بر عهده می گیرد، اظهارداشت: فردی که مسئولیتی را قبول می کند باید در میدان بوده و به صورت جهادی کار کند.

م جعفری

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false