پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به کجا رسید؟ - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بحث تسهیلات ساخت مسکن این روزها دغدغه بسیاری از روستاییان است و با وجود وعده هایی که مسئولان برای مسکن روستایی داده بودند اما همچنان این وام در کش و قوس تصمیمات سازمان برنامه بودجه و وزارت راه وشهرسازی قرار دارد.

در جلسه هیئت دولت که اخیرا برگزار شد بانک مرکزی مکلف شده که نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آن‌ها برای پرداخت تسهیلات ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با ضمانت سفته زنجیره‌ای اقدام کند.

بر اساس تصویب هیئت دولت، بانک عامل تنها در صورت درخواست متقاضی و توافق با بانک می‌تواند سند مالکیت واحد روستایی را به عنوان وثیقه و ضمانت دریافت تسهیلات دریافت کند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف به تضمین و تعهد پرداخت یارانه سود تسهیلات و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود وام، برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی در مجموع به مدت ۲۰ سال است.‌

 اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد: تمامی دست‌اندازها و موانع تسهیلات مسکن روستایی با مصوبه هیئت دولت رفع شده است.

وی افزود: در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امکان استفاده از وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و با ضمانت سفته زنجیره‌ای فراهم شده است.

با توجه به مصوبات ارائه شده توسط بنیاد مسکن، با وجود اینکه مصوبات جلسه ۲۵ آبان ماه نیز در پایگاه ملی اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات کشور درج شده اما همچنان هیچ تصویب نامه‌ای با محتوای موضوع مد نظر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتشر نشده است.

به استناد آمار بنیاد مسکن، تاکنون ۲۷هزار خانواده متقاضی مسکن روستایی به نظام بانکی جهت دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی معرفی شده اند اما از این تعداد در یک ماه گذشته تنها ۴۵۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

از سوی دیگر برخی از مسئولان وزارت راه وشهرسازی با وجود آنکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در هیئت دولت به تصویب رسیده اما هنوز کارشکنی هایی در این بخش وجود دارد به طوری که در تسهیلات مسکن روستایی اعلام شده بود به هیچ عنوان نباید ضمانت نامه از متقاضیان دریافت شود و ضمانت برای این تسهیلات به صورت سفته زنجیره ای است.

م محمودی
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false