آغاز واكسيناسيون تب برفكی دام سنگین در شهرستان راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ دکتر سید محمد حسینی گفت: فاز واكسيناسيون تب برفكي در شهرستان راور برای ۷۵۰ راس دام سنگین آغاز شد.

رئیس شبكه دامپزشكي شهرستان راور با اشاره به اقدامات دامپزشكي اين شهرستان در مبارزه با بيماري‌هاي دام اظهار داشت: يكي از برنامه‌هاي كنترل بيماري فو‌ق العاده مسري و خطرناک تب برفكي، علاوه بر لزوم رعايت مقررات بهداشتي قرنطينه‌اي، واكسيناسيون دوره‌‌‌اي جمعيت دامي است.

وي گفت: با توجه به اينكه پيشگيري بهتر و كم‌ هزينه‌تر از درمان بيماري‌ها است، لذا واكسيناسيون يكي از مؤثرترين راه‌هاي جلوگيري از بيماري در دام‌ها محسوب مي‌شود به همین منظور فاز واکسیناسیون تب برفکی برای بیش از ۷۵۰ راس دام سنگین از اوایل خرداد ماه شروع و به مدت بیست روز کاری ادامه دارد، لذا دامداران ضمن رعایت اصول امنیت زیستی، از خرید و فروش، جابجایی و حمل و نقل غیرمجاز دام، تماس با دلالان دام و حضور در مناطق پر خطر و پرتراکم دام، یا گله‌های مبتلا به شدت خودداری کنند.

حسینی تصریح کرد: کاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین در دام‌ها، مرگ و میر و تلفات بره‌ها و گوساله‌ها، قطع ناگهانی اشتهای دام به سبب ایجاد تاول‌های دهانی و عدم تمایل دام به خوردن خوراک و وقوع لنگش از جمله علائم بیماری ویروسی تب برفکی در جمعیت دامی است.

م جعفری
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false