آشنایی با اهداف انجمن نیکوتینی های شهرستان راور/همایش این انجمن فردا برگزار می شود - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ مسئول خانه كارگر شهرستان راور پيرامون برگزاری همايش در پیش روی انجمن نيكوتينی های گمنام که در جمعه ۹۶/۱۱/۰۶ ساعت ۴ الی ۶ عصر در محل سالن چند منظوره اداره ارشاد اسلامی شهرستان راور برگزار خواهد شد، گفت: انجمن های دوازده قدمی با ساختار سیاسی سازماندهی نشده اند، اما بعضی از آنها مانند انجمن نیکوتینی های گمنام، در وزارت کشور ثبت و دارای پروانه فعالیت در کل ایران میباشد، در این انجمن ها بجای رئیس و مدیر، خدمتگذار وجود دارد، خط مشی آنها خدمت به خلق، در راستای سنت های دوازده گانه خود (که تقریبا همان حکم آیین نامه داخلی را دارد) میباشد، سنتها، مسیر گروه های انجمن را هموار و آنها را از هرگونه آشفتگی دور میکند.

ستار طحان زاده بیان کرد:از دیدگاه انجمن نیکوتینی های گمنام، نیکوتین شامل سیگار، قلیان، پیپ، چپق، ناس، آدامس های نیکوتین دار، بر چسب های نیکوتین دار و هر ماده دیگری که درون آن نیکوتین است می باشد.

مسئول خانه کارگر راور تصریح کرد: نیکوتینی های گمنام یک انجمن همیاری از زنان و مردانی است که به یکدیگر کمک می کنند تا یک زندگی رها از نیکوتین را تجربه کنند. در اين انجمن تجربه، نیرو و امید را با یکدیگر به مشارکت می گذارند و تنها لازمه عضویت در نیکوتینی های گمنام تمایل به قطع مصرف نیکوتین میباشد.

وی افزود: برای عضویت، هیچ هزینه یا شهریه ای دریافت نمی شود، اين انجمن از طریق کمک های داوطلبانه اعضا متکی به خود میباشد و هیچ کمک مالی خارج از انجمن نمی پذیرد و هدف اصلی آنها حمایت از کسانی است که تمایل به رهایی از اعتیاد نیکوتین دارند.

طحان زاده با اشاره به اینکه نیکوتین یک ماده اعتیادآور مخدر است که اثرات مخربی بر بدن می گذارد،عنوان کرد: با نهايت تاسف خيلی از كارگران ما به خصوص كارگران معادن كه مشكلات تنفسی و ريوی نیز دارند از عوارض مصرف نيكوتين و خطراتی كه اين ماده تولید و تهدیدشان میکند، خبر ندارند و برگزاری اين همايش را توسط انجمن نيكوتينی های گمنام شهرستان راور را فرصت خوبی برای کلیه اقشار جامعه خصوصا خانواده كارگری جهت آشنايی با این انجمن و کسب آگاهی برای رهایی از اعتیاد قدرتمند نیکوتین، می دانیم.

وی تصریح کرد: شواهد ثابت كرده است خيلی از افراد جامعه كه درگير مصرف انواع نيكوتين هستند با شركت در جلسات هفتگی انجمن نيكوتينی ها كه در کل ایران خصوصا در راور برگزار ميشود، بدون پرداخت هزينه، فقط با حضور در جلسات بهبودی و شنيدن تجربه ساير پاک شدگان نه تنها از اين اعتیاد جسمی و روحی نجات می یابند، بلكه خود الگويی مناسب برای ديگران خواهند شد.

مسئول خانه کارگر راور در انتها برگزاری جلسات بهبودی (جلسات بسته) انجمن نيكوتين که فقط جهت افراد مصرف کننده نیکوتین میباشد را در روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۶ تا ۷ عصر در نمازخانه مركز بهداشت شهرستان راور را فرصت خوبی جهت دواطلبان ترک نيكوتين دانست.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false