یکی از دو دانش آموز یزدی غرق شده در کشور گرجستان، اصالتا اهل شهرستان راور است+جزئیات - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ دو دانش‌آموز یزدی که همراه تیم مدرسه فوتبال خود برای یک اردوی تفریحی راهی گرجستان شده بودند به‌طرز مرموزی در تفلیس جان باختند.
۳۲ بازیکن مدرسه فوتبال آرمان کویر در قالب ۲ گروه ۲۰ و ۱۲ نفری همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو، چند روز پیش راهی تفلیس پایتخت گرجستان شدند.
در حاشیه این اردو ۲ نوجوان به‌نام‌های «محمدحسین ورمزیار» و «امیر محمد کاربخش» به صورت اتفاقی غرق شدند و جان خود را از دست دادند که علت و نحوه ی وقوع این حادثه در حال بررسی است.

پدر «امیرمحمد کاربخش» که اهل شهرستان راور است و چندین سال است ساکن یزد است پس از فوت فرزندش در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفته است: «هر چقدر به مسئولان این تیم فوتبال گفتیم نمی‌خواهیم بچه‌مان را به مملکت غریب بفرستیم گوش ندادند و گفتند «امیرمحمد» بااستعداد است. این سفر فقط ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد اما پسرتان پیشرفت می‌کند. حتی ما گفتیم هزینه‌ها خیلی زیاد شده و نمی‌خواهیم پسرمان را بفرستیم که گفتند اگر بچه‌تان نیاید باید ۵میلیون تومان جریمه بدهید و از هر طریقی بود بچه‌ها را بردند.

اما رئیس کل دادگستری استان یزد در رابطه با این حادثه به خبرگزاری میزان گفته است:بررسی های مقدماتی در پرونده نشان می دهد اعزام دانش آموزان یزدی به گرجستان غیرقانونی بوده است که مسئولان مدرسه فوتبال با انگیزه دریافت ارز مسافرتی مقدمات این سفر را فراهم کرده اند.

حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: این باشگاه اگر قرار بود تحت عنوان اردوی ورزشی نوجوانان را اعزام کند باید مجوز اخذ می‌کرد که در این زمینه تخطی نموده و اصل اعزام بر اساس تحقیقات اولیه خلاف قانون بوده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین انگیزه به خاطر موضوع استفاده از ارز و دریافت معادل ریالی آن بوده است، ادامه داد: ظاهرا بابت هر نفر از دانش آموزان ۵۰۰ یورو ارز دریافت کرده‌اند و شاید یک دهم این مبلغ برای دانش آموزان هزینه شده باشد، پولی هم به دانش آموزان تعلق نگرفته است، علاوه براین حسب اظهار تعدادی از اولیای دانش آموزان، قسمتی از هزینه‌های اردو به عهده خانواده‌ها واگذار شده و آن‌ها را وادار کرده که ۵۰ دلار از بازار تهیه نمایند.

حبیبی با اشاره به ابعاد مختلف پرونده گفت: اعزام غیرقانونی، سودجویی، تحصیل مال نامشروع و عدم نظارت درست بر دانش آموزان در کشور گرجستان صورت گرفته؛ چرا که با توجه به سن نوجوانان لازم بود مراقبت ویژه و خاصی از آن‌ها انجام شود. ظاهرا این موارد رعایت نشده که همین امر منجر به غرق شدن نوجوانان در برابر دیدگان مربیانشان شده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نیز افزود: یک متهم تاکنون بازداشت شده و حکم جلب متهم دیگر صادر گردیده است. یک نفر دیگر که همان روز همراه با نوجوانان در گرجستان بوده نیز در همانجا بازداشت است که از طریق اداره بین الملل قوه قضاییه پیگیر موضوع هستیم و برای بازگرداندن اجساد این نوجوانان مکاتباتی با این اداره کل انجام شده است.

البته این حادثه یک مصدوم دیگر هم داشته است که برخی منابع خبری از فوت او در بیمارستان خبر داده اند.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false