گفتگو با مسئول نمايندگي خانه كارگر راور به مناسبت فعاليت یکساله ی این تشکل در شهرستان راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ آذرماه سال گذشته دفتر نمايندگي خانه كارگر با حضور مسئولين شهرستان همزمان با نمايشگاه كتاب در شهرستان راور افتتاح شد. فرصتي پيش آمد با انجام يك مصاحبه خبري در دفتر خانه كارگر راور روند فعاليت خانه كارگر شهرستان راور جويا شويم. باتشكر از اقاي طحانزاده جهت همكاري براي اين گزارش خبري

_به عنوان اولين سوال هدف از راه اندازي دفتر خانه كارگر در راور چيست ؟
با عرض سلام وادب و احترام خدمت جنابعالي و تشكر فراوان جهت همكاري با خانه كارگر شهرستان در انعكاس اخبار اين مجموعه و بي شك رسانه هاي خبري بازوي محكم در كنار قشر كارگري خواهد بود البته به شرط صداقت در انعكاس خبري؛ درباره خانه كارگر آنچه مختصرا بايد اشاره شود این است كه خانه کارگر جمهوري اسلامي ايران (کنفدراسيون عالي کارگران ايران) يك سازمان غير دولتي است که با هدف پیگیری مطالبات صنفی و حقوق کارگران و منسجم ساختن آن‌ها در عرصه‌های اجتماعی تشکیل شده‌ است.
خانه کارگر در سال ۱۳۳۷ (پس از نوشته شدن قانون کار ایران) از اتحاد چند سندیکای کارگری تشکیل شد. و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور نیل به اهداف والای اسلام ناب محمدی (ص) خانه کارگر به عنوان یک تشکیلات معتقد به ولایت فقیه و ملتزم به قانون اساسی برای هدایت و سازماندهی نیروهای مدافع حقوق محرومین و مستضعفان تشکیل میگردد تا در راستای تحقق اهداف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهت ایجاد شرایط مناسب و امکان لازم برای خودسازی معنوی و سیاسی و اجتماعی و شرکت فعال کارگران در رهبری کشور فعالیت نماید و هدف از راه اندازی خانه کارگر راور با توجه به جمعیت کارگری شهرستان پیگیری اهداف فوق طبق اساسنامه خانه کارگر کشور می باشد که الحمدالله با همکاری دبیر محترم اجرائی خانه کارگر استان جناب مهندس کاربخش و مسئولین شهرستان شروع کار دفتر نمایندگی در سال گذشته بارقه امیدی برای خانواده کارگری بوده است.

_سوال دوم: بعد از یکسال فعالیت خانه کارگر راور بزرگترین دغدغه قشر کارگری شهرستان چیست؟
اول اینکه كه زندگی قشر کارگری سراسر دغدغه است بدون شک کارگران جهادگران واقعی جبهه اقتصادند، پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را بوسید تا جایگاه و منزلت این قشر جامعه را نشان دهد اما بعضی مسئولین کشور در زمان ها و دوره های مختلف به جای بوسیدن دست کارگر با کارهایشان پشت دست کارگر را داغ کردند! در مورد مشکلات جامعه کارگری من بسنده می کنم به تاکیدات مقام معظم رهبری حضرت ایت ا… خامنه ایی (مدظله) پیرامون معیشت کارگران و امنیت شغلی انها که این دو دغدغه اساسی همه کارگران کشور هست

_سوال سوم: همکاری مسئولین شهرستان راور جهت روند فعالیت های خانه کارگر چگونه بوده است؟
هر عزیزی در هر جایگاهي با قشر کارگری همکاری داشته است در واقع نوعی خدمت و عبادت نصیب او شده است در کل همیاری بعضی عزیزان که در اخبار خانه کارگر راور همکاری آنها را ديده ايد رضايت بخش بوده است.

_سوال چهارم: خانه کارگر راور چه تعداد عضو دارد و چه برنامه هایی برای ادامه فعالیت خانه کارگر شهرستان راور دارید؟
با گذشت یکسال از فعالیت خانه کارگر راور بیش از ۶۰۰ نفر عضو خانه کارگر کشور شدند که در صورت رسیدن اعضاء به ۱۰۰۰ نفر دفتر از حالت نمایندگی خارج و تشکیلات خواهد شد درباره برنامه های اینده خانه کارگر راور ما طبق اساسنامه خانه کارگر کشور اهداف و برنامه ها را تا رسیدن جامعه کارگری به خواسته هایشان پیگیری می نماییم ولی یکی از برنامه های اصلی دفتر شهرستان که حقیر پیگیر آن خواهم بود استعدادیابی فرزندان کارگران است. متاسفانه با توجه وضعیت مالی این خانواده ها وگاهی ندیده شدن این عزیزان براحتی استعدادها آنها هدر می رود. نمونه بارز از طرح استعدادیابی را می شود برگزاری مسابقات فوتبال جام نونهالان شهدای کارگری یا طرح اوقات فراغت تابستان خانه کارگر اشاره كرد؛ دومين برنامه مهم خانه كارگر راور مربوط به خانواده هاست كه الحمدالله استقبال خوبي از كارگاه آموزشي سبك زندگي اسلامي شده است و تا الان ظرف دوماه برگزاري اين كارگاه بيش از ۴۰۰ نفر در اين دوره اموزشي شركت كردند البته راه اندازي پايگاه غدير شناسي و دومين نمايشگاه كتاب از ديگر اولويت هاي خانه كارگر راور است.
_سوال پنجم: از طرح ستاره گان روی زمین برای لباس گرم برای فقرا ونیازمندان چقدر رضایت داشتید؟
خود این طرح به تنهایی یک نوع ترویج کمک رسانی به هم نوع است که جامعه ما نیازمند این گونه فعالیت های انسان دوستانه است والحمدالله خانواده هایی که وضعیت مالی انها خوب نبود بهتر از اغنیا شهر کمک کردند این طرح هنوز ادامه دارد، مردم لباس هاي دست دوم وبدون نياز خود را تحويل مي دهند، بی شک هم دست هایی کمک می کنند مقدس تر از لب های هستند که دعا می کنند.
_به عنوان آخرین سوال که دوست دارم همانطور شما از ما در انعکاس خبری صداقت داشتید این سوال پایانی ما را صادقانه جواب دهید اولا شما الان هم در قسمت فرهنگي معدن و هم در خانه کارگر هر دو جا مشغول هستید دوم چرا گاهی با لباس روحانیت گاهی بدون لباس مثل الان دیده می شوید؟
در مورد صداقت بگذارید به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره نمایم که ملاک عالی برای شناخت افراد است حضرت می فرمایند:
لا تَغتَرّوا بِصَلاتِهِم و َلا بِصيامِهِم، فَإِنَّ الرَّجُلَ رُبَما لَهِجَ بِالصَّلاةِ وَ الصَّومِ حَتّى لَو تَرَكَهُ استَوحَشَ ، و َلكِنِ اختَبِروهُم عِندَ صِدقِ الحَديثِ و أداءُ الأمانَةِ؛ فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آنها را ترك گويد، احساس ترس مى كند، بلكه آنها را به راستگويى و امانتدارى بيازماييد. كافى(ط-الاسلامیه) ج ۲، ص ۱۰۴، ح ۲
اما در مورد معدن حقیر از شهریور ٨۴ تا الان با عنوان فرهنگی طبق شرح وظائف خواسته شده در خدمت مجموعه زغالسنگ هستم. درباره خانه کارگر از سال گذشته طبق صلاحديد تشكيلات خانه كارگر كشور وپيگيري هاي دبير محترم اجرائي خانه كارگر استان كرمان جناب اقاي مهندس كاربخش حقير با عنوان مسئول نمايندگي دفتر خانه كارگر راور به صورت افتخاري در حال خدمت به قشر عزيز كارگري هستم.
در مورد سوال قسمت دوم که بعضی وقت ها به خودم هم گفته می شود خیلی ناراحت نمی شوم شاید مطالب دیگر هم بگویند مثل قسمت اول سوال شما در مورد لباس خدمت کردن به مردم مهم است چه در لباس روحانیت چه در لباس مهندسی یا کارگری و… و مهمتر از ان که انسان در این لباس وجایگاه و در هر مسئولیتی که دارد خیانت نکند!!!

_حرف پایانی:تشکر مجدد از جنابعالی وامید انکه در این کشور روزی قشر کارگری در عمل تکریم واقعی شوند نه در شعار فقط

 

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false