اختصاص ۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد راور در سال جاری - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ یحیی صادقی در جلسه شورای اداری شهرستان راور که با حضور حجت‌الاسلام تویسرکانی امام‌جمعه راور، اژدری فرماندار راور و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد به اجرای طرح‌های اطعام و احسان حسینی توسط این نهاد در ایام محرم اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها هرساله در ایام محرم به‌منظور اطعام نیازمندان و کمک به خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال نیز طرح اطعام مهدوی با راه‌اندازی آشپزخانه‌های در سراسر استان توسط این نهاد اجرا شد که در قالب این طرح با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.
صادقی در ادامه بیان کرد: ما در کمیته امداد به دنبال این هستیم شرایطی را فراهم کنیم که باعث تغییر مطلوب در زندگی مددجویان شود و مدل‌های اشتغالی که توسط کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌ها ایجادشده مدل‌های جدیدی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح‌های قالی‌بافی توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ قالیباف در استان کرمان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که سالانه فرش‌های دست‌باف زیادی را تولید و روانه بازار می‌کنند.
وی همچنین به نقش تأثیرگذار مددجویان کمیته امداد در تولیدات استان از جمله تولید عسل، محصولات گلخانه‌ای، گوشت و محصولات لبنی اشاره کرد و افزود: هماهنگی‌ها و مدیریت‌های انجام‌شده توسط کمیته امداد بر اساس باعث شده مشاغل مددجویان این نهاد با کمتر مشکل مواجه شود.
صادقی گفت: در شهرستان راور زنان سرپرست خانوار هستند که به‌عنوان کارآفرین و تولیدکننده نمونه در استان معرفی‌ شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار خانوار در شهرستان راور قرار دارند افزود: ۲۴۰۰ خانوار از این خانوارها مددجوی کمیته امداد هستند که با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهرستان راور وجود دارد این آمار شایسته این شهرستان نیست.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از آمادگی این نهاد برای پرداخت تسهیلات اشتغال به افراد جویای کار دارای شرایط خبر داد و گفت: شهرستان‌های کوهبنان و راور جزو شهرستان‌هایی هستند که ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و باید از این ظرفیت‌ها در جهت اشتغال و توانمندی محرومان بهره برد.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: نگاه ما در کمیته امداد بر این است که خانواده‌ها توانمند شده و بتوانند روی پای خود بایستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته سه میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به کمیته امداد شهرستان راور اختصاص داده‌ شده بود افزود: امسال این تسهیلات به شش میلیارد تومان افزایش‌یافته است.
شایسته ذکر است؛ در این جلسه از زحمات محمدمهدی ترابی رئیس سابق اداره کمیته امداد شهرستان راور تجلیل و حجت‌الاسلام مصطفی طاهری به‌عنوان رئیس جدید اداره این شهرستان معرفی شد.
لازم به ذکر است؛ همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان راور از خیرین و فعالان رزمایش کمک مؤمنانه (ایران همدل) و طرح اطعام مهدوی تجلیل شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false