چرا «راور» در وضعیت فوق قرمز کرونایی قرار گرفت؟/بیشترین ابتلاء به کرونا در راور در «دورهمی های خانوادگی» - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور به نقل از ایسنا کرمان؛ روز گذشته رییس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تاثیر اعمال محدودیت‌ها در دو هفته اخیر، گفت: “از ۱۶۰ منطقه قرمزی که در دو هفته پیش داشتیم اکنون با تلاش‌ها و مراعات مردم به ۶۴ منطقه قرمز کاهش داشته‌ایم. اما طبق گزارش‌ها ۷ شهرستان نیز وضعیت فوق‌ قرمز دارند که باید حتماً برای این شهرستان‌ها اقدامات فوری انجام گیرد، چرا که نرخ ابتلا به کرونا در این شهرستان‌ها صعودی است”، که یکی از این شهرستان ها، «راور» در استان کرمان است.

فرماندار راور درباره وضعیت فوق قرمز شهرستان راور در زمینه شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: در آمار مبتلایان به کرونا تعداد بستری نسبت به جمعیت سنجیده می شود که در روزهای اخیر در شهر راور روزانه دو، سه الی چهار مورد بستری داشته ایم.
وی افزود: بیماریابی و انجام تست در شهرستان راور افزایش یافته و شاید یکی از دلایل افزایش آمار همین موضوع باشد و سعی بر این است با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده در چند روز آینده وضعیت بهتر شود.

مالک اژدری تصریح کرد: در ۲۰ روز قبل تعداد بستری های کرونایی روزانه شهرستان به ۲۰ نفر هم می رسید که در حال حاضر این عدد خیلی کاهش یافته است.

فرماندار راور درباره وضعیت مراکز درمانی شهرستان بیان کرد: بخش کرونای بیمارستان راور با تجهیزات و امکانات کامل فعال است و ۲۴ تخت بیمارستانی به بیماران بستری خدمات می دهد و خوشبختانه ظرفیت تخت های کرونایی این منطقه هنوز پر نشده و ما بیماران را به جای دیگر منتقل نمی کنیم و هیچ زمانی حتی در بدترین شرایط نیز بیش از ۱۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان نداشته ایم.

وی در ادامه درباره اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در راستای کاهش آمار مبتلایان نیز اظهار کرد: در حال حاضر در شهر راور ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح و ممنوعیت بین شهری در شهرستان راور برقرار است.

اژدری با اشاره به اینکه براساس بررسی ها مشخص شده بیشترین ابتلاء به کووید ۱۹ در این شهرستان در “دورهمی های خانوادگی” رخ می دهد، گفت: افراد ناقل بدون علامت موجب ابتلای دیگران می شوند و از مردم درخواست داریم این موارد را رعایت کرده و دورهمی ها را کنار بگذارند تا مشکلی برای دیگران به ویژه بیماران زمینه ای به وجود نیاید.

تنظیم: ع محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false