“بادهای شدید” مهمترین عامل شکستن تیرها و قطعی برق در راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ در سالیان اخیر شکستن چند باره‌ی تیرهای برق در شهرستان راور موجب قطعی برق و بروز مشکلات برای همشهریان شده است. بطوری که در هفته گذشته نیز ۱۲ تیربرق مسیر انتقال برق در جاده راور_طرز دچار شکستگی شدند و برای ساعتی برق شهروندان قطع شد.

حال سوال برخی از شهروندان این است: “آیا فرسودگی تیرها موجب بروز چنین حوادثی می شود؟” به گفته کارشناسان این امر فرسودگی تیرها یکی از عوامل است و دو عامل دیگر یعنی افزایش سرعت و شدت بادها که مهمترین آنهاست و وقوع سیلاب ها نیز موثر هستند. چرا که در سالیان اخیر شدت بادها در منطقه افزایشی بوده و منجر به شکستن تیرها می شود، البته سیلاب ها نیز با توجه به خالی کردن زیر تیرها منجر به افتادن آنها می شود.

البته اگر چه در سالیان اخیر اقدامات زیادی برای مقابله با این اتفاقات توسط پرسنل اداره برق شهرستان انجام شده است که می توان به تقویت پایه تیرها با بتن و تعویض تیرهای فرسوده اشاره کرد اما باز هم در مناطق بادگیر همچون جاده راورطرز و راورکرمان بیشتر شاهد بروز حوادثی همچون افتادن و شکستن تیرها هستیم.

گفتنی است که برای تامین برق شهرستان چهار خط انتقال وارد شهرستان می شود که در حادثه هفته گذشته ۱۲ تیر یکی از خطوط ۲۰ هزار ولت شهرستان دچار آسیب شد که طی ۴۸ ساعت به همت تمامی پرسنل اتفاقات اداره برق شهرستان راور مشکل بطور کامل حل شد، اما در این مدت شهروندان از برق برخوردار بودند چراکه بعد از یک ساعت از وقوع تندباد با جایگزینی برق از ۳ خط مجاور به جز تعدادی موتورپمپ کشاورزی، همه‌ی مشترکین از نعمت برق برخوردار شدند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false