اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیونی بازسازی و بهسازی مسکن در جریان است/ در روستاهای بخش کوهساران راور، خانه ای غیرمقاوم وجود ندارد - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ صبح امروز جلسه بررسی مشکلات مربوط به حوزه بنیاد مسکن شهرستان راور با حضور ابراهیمی معاون فرماندار، رضامند معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمان، جمشیدی و طهماسب نژاد نمایندگان دفتر ارتباطات مردمی دکتر زاهدی، عسکری رئیس بنیاد مسکن راور و مظفری و کمالی بخشداران مرکزی و کوهساران راور برگزار شد.

در این جلسه عسکری مدیر بنیاد مسکن شهرستان راور: مساله ی اول راور در حوزه بنیاد مسکن را تهیه طرح هادی عنوان کرد و افزود: اجرای طرح هادی در بیش از ۷۰ درصد روستاهای بخش مرکزی و کوهساران راور حداقل یک مرتبه انجام شده است.

مظفری بخشدار مرکزی راور در این جلسه گفت: برخی روستاها دارای معابر خاکی زیادی هستند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده اند.

وی افزود: طرح هادی روستاهای شهرآباد، خالق آباد و دهوج در یک طرح جامع دیده شود تا تمامی اهالی منتفع و بهره‌مند شوند.

بخشدار مرکزی همچنین عنوان کرد: روستاهای مکی و آبدرجان که روستای هدف گردشگری هستند در آخرین تغییرات، از شورا بهره مند شدند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: مشکلات زمین ورزشی روستای گوهجر و معبر خاکی اردوگاه نبی اکرم(ص) روستای خورند حل نشده است که میطلبد هرچه سریعتر مرتفع گردد.

در ادامه جمشیدی نماینده دفتر ارتباطات مردمی دکتر زاهدی گفت: بیشتر مباحث در حوزه طرح هادی، واگذاری زمین و تسهیلات مسکن است و باید موانع سر راه اهالی روستاها برطرف شود

وی افزود: مصوبات این جلسه از طریق مکاتبات با مدیرکل محترم بنیاد مسکن استان کرمان پیگیری خواهد شد.

در ادامه کمالی بخشدار کوهساران نیز گفت: برخی روستاهای بخش، طرح هادی ندارند، کاربری و عرض معابر مشخص نیست و عملا انجام کار عمرانی میسر نیست، بازنگری طرح هادی برخی روستاها مانند گورکانی و ریگ آباد در اولویت است.

وی افزود: تقریبا در تمامی روستاهای بخش کوهساران، خانه ای غیرمقاوم وجود ندارد و ایمن سازی انجام شده است

کمالی عنوان کرد: امکانات فنی در بخش کوهساران محدود است و عملیات زیرسازی را با مشکل مواجه می کند.

در ادامه رضامند، معاون بنیاد مسکن استان کرمان گفت: بازنگری طرح هادی، هر ساله در حال انجام است، طرح هادی لازمه رسالت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که پس از تهیه طرح، اجرای آن با اعتبارات ملی و استانی پیگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: واگذاری زمین در روستاهایی انجام می شود که از اراضی ملی برخوردارند.

رضامند افزود: اعتبارات بازسازی و بهسازی مسکن در قالب تسهیلات بدون مشکل در حال انجام است و تسهیلات ۱۰۰ میلیونی با بهره ۴درصد هم اکنون در جریان است.

وی گفت: در سال جاری، ۶ روستا در طرح بازنگری دیده شده اند و در اعتبارات استانی نیز ۴ روستا قابل بازنگری هستند.

م صالحی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false