ساخت مجتمع خدماتی رفاهی در جاده راور_دیهوک دغدغه اداره راهداری/پیگیری جهت تغییر وضعیت جاده راور_طرز_بهاباد از جاده روستایی به جاده اصلی - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ صبح امروز به مناسبت هفته‌ی حمل و نقل و راهداری، نشست خبری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان با خبرنگاران راور برگزار شد

در این نشست محمد امین محمودی به برنامه های این هفته اشاره کرد و اهم برنامه ها را گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با اصحاب رسانه، شرکت راهداران در نماز جمعه، دیدار با امام جمعه و فرماندار، دیدار با خانواده شهدا و آزادگان، اهدا خون پرسنل راهداری و شهروندان و اهدا کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت عنوان کرد.

وی افزود: در این هفته با هدف کاهش صدمات ناشی از تصادفات موتورسیکلت تقریبا هر روز اهدا کلاه ایمنی به همشهریان و طرح ایمنی وانت بارها و ادوات کشاورزی را در برنامه داریم به‌طوری‌که در روز شنبه در روستاهای تقی آباد و جلال آباد، در روز دوشنبه در روستاهای شهرآباد، خالق آباد و دهوج، در روز سه شنبه در سطح شهر راور، در روز چهارشنبه در روستاهای یوسف آباد و ده علی و در روز پنجشنبه در روستای گورکانی بخش کوهساران و در عصر همان روز نیز در روستای ریحان، بغیجان، طاشک و تیران، کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران اهدا می شود.

رئیس اداره راهداری راور، نظارت بر مجتمع های خدمات رفاهی را از وظایف اداره راهداری عنوان کرد و افزود: یکی از دغدغه های اداره راهداری ساخت یک مجتمع رفاهی در محور راور_دیهوک است که در همین رابطه نیز چند سرمایه‌گذار در چند نقطه از این محور مجوز دریافت کرده اند ولی تاکنون اقدامی از طرف هیچکدام صورت نگرفته است.

وی افزود: با این‌حال ۳ آب‌انبار این مسیر که در حوزه شهرستان راور هستند بحث نظافت و آبرسانی و تامین روشنایی آنها بر عهده اداره راهداری است تا مسافران و زائران از این آب انبارها جهت توقف و استراحت استفاده کنند.

محمودی به رفع ۶ نقطه حادثه خیز در جاده های شهرستان راور از جمله در منطقه چشمه شور و آب انبار ۲ (در جاده راوردیهوک) و تقاطع هروز و تقاطع ریحان (در جاده راورکرمان) اشاره کرد.

وی روکش و اصلاح آسفالت جاده ها را از وظایف اداره راهداری برشمرد و پروژه های انجام شده و یا در حال انجام را به ۸ کیلومتر از کمربندی راور با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال، چند نقطه از محور چترودراوردیهوک با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال، اصلاح تغییر شکل آسفالت تا تقاطع کارخانه فولاد عنوان کرد و افزود: بعد از آسفالت تراشی و ریگلارژ، آسفالت اصلی این قسمت نیز انجام می شود.

محمودی همچنین به انجام روکش آسفالت ۷ کیلومتر از دوراهی زرند به سمت این شهرستان که در محدوده راور است با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال و همچنین در جاده راور_دیهوک با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال و پروژه های آسفالت حفاظتی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی یکی دیگر از اقدامات اداره راهداری را ساخت نمازخانه جاده‌ای در راهدارخانه شهید حاج قاسم سلیمانی در جاده راور_کرمان اشاره کرد و گفت: در کل از این مدل نمازخانه ها دو مورد در استان است که این نمازخانه با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال در این هفته افتتاح می شود.

رئیس اداره راهداری راور بیان کرد: با توجه به حوادث زیاد در جاده روستایی راورطرزبهاباد(یزد) به دلیل اینکه این محور ارتباطی بین استانی محسوب می شود و طبق پیگیری فرماندار محترم درحال رایزنی هستیم تا این جاده از حالت روستایی خارج شود و به جاده اصلی تبدیل شود و با اعتبارات کشوری تعریض شود ولی تا آن زمان نیز قرار است با رفع نقاط حادثه خیز از تکرار حوادث گذشته جلوگیری شود.

وی همچنین به آغاز عملیات ساخت پل کالیشور با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال اشاره و عنوان کرد: حفاری ستون های این پل بزرگ نیز آغاز شده است.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false