وزارت نیرو صدای هشدار کمبود آب در کرمان و راور را بشنود - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست با معاون وزیر نیرو و رئیس آبفای کشور با انتقاد از وضعیت سد راور گفت: هیچ کاری برای انتقال آب از سد به راور صورت نگرفته و هیچ فکری هم برای احداث تصفیه خانه نشده است.

زاهدی اضافه کرد: برای ایجاد این سد هزینه زیادی شده اما آبی که مردم به آن نیاز دارند، از پشت سد تبخیر می شود.

وی تاکید کرد: این کار بیهوده است، آب را جمع می کنند و دوباره به آسمان برمی‌گردانند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از ضرورت انتقال آب خلیج فارس به شمال کرمان سخن گفت و ابراز داشت: این موضوع اولویت شهر کرمان است و همه مسئولان و متولیان استان نسبت به آن اتفاق نظر دارند.

وی از اختصاص ۳۰ میلیاردی در بودجه امسال برای انتقال آب و ایجاد تصفیه خانه خبر داد و گفت: سال گذشته نیز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اختصاص دادیم که وارد کرمان نشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی کیفیت آب شرب شهرستان راور را غیرقابل مصرف دانست و بیان کرد: بسیاری از مردم آن منطقه دچار مشکل جدی و سنگ کلیه شده اند، ایجاد یک دستگاه تصفیه آب موقت در راور، تا زمانی که مشکلات سد رفع می شود، ضروری است.

وی اضافه کرد: بسیاری از روستاهای راور آب آشامیدنی ندارند، سهمیه بندی آب که سال گذشته در آن مناطق صورت گرفت، اعتراض مردم را در پی داشت.

وی انتقال آب خلیج فارس را تنها راهکار تامین آب شمال استان خواند و با انتقاد جدی از عدم احساس تکلیف وزارت نیرو در سال های اخیر، گفت: حاکمیت باید آب شرب مردم را تامین کند.

پروفسور زاهدی با تاکید بر اینکه وضعیت آب کرمان بحرانی و از خط قرمز هم عبور کرده است، عنوان کرد: آب خلیج فارس تا رفسنجان آمده و برای چرخه مصرف در کرمان هزار میلیارد تومان هزینه می برد.

وی اضافه کرد: توافقاتی با وزارت نیرو و سازمان برنامه انجام شده و از همه دست اندرکاران تقاضا دارم آن را جدی بگیرند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته ما با تانکر های سپاه و ارتش آب رسانی کردیم، امسال هم آن عزیزان کار را برعهده می گیرند اما وزارت باید به فکر کنترل تنش های اجتماعی باشد.


م جعفری

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false