مسئولان! شما را به امام رضا(ع) بی‌توجهی بَس است؛ گذرگاه مرگبار راور_دیهوک را دریابید - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ باز هم حادثه و باز هم مرگ چند هموطن دیگر در محور مواصلاتی راور_دیهوک؛ تصادف دو روز گذشته تریلی و خودروی پژو پارس در این جاده منجر به فوت ۵ سرنشین خودروی سواری شد.

به راستی تا کی باید حادثه و جراحت و کشته شدن هموطنانمان و بخصوص زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) که تراژدی تکراری و تلخ جاده راور_دیهوک می باشد را شاهد باشیم!؟

با توجه به اهمیت محور مواصلاتی راور_دیهوک حقیقتاً در حق این مسیر مهم ارتباطی به دلیل عدم تعریض و دوبانده کردن و بهبود و رفع نقاط حادثه خیز آن با توجه به تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین کوتاهی زیادی صورت گرفته و هرگز به حق واقعی خود نرسیده و حتی همطراز برخی جاده های روستایی کشور هم رشد نکرده است!

با کمال تأسف باید بگوییم که مسیر راور به دیهوک یکی از محورهایی است که در سطح استان کرمان و خراسان جنوبی و حتی کشور دارای حوادث دلخراش و تلفاتی است که به لحاظ کمی و کیفی از مرز هشدار هم گذشته است. و به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان این محور در سه سال گذشته ۴۶ فوتی داشته است.

آیا عرض کم جاده و عدم شانه راه، بی کیفیتی آسفالت و عدم وجود مکان مناسب برای استراحت مسافران و رانندگان خودروهای سنگین در این مسیر کویری که منجر به تصادفات و واژگونی های مرگبار می شود نمی توان تلنگری به مسئولان باشد!؟

همه می دانیم که در این جاده بیشترین سهم از خودروهای عبوری را کامیون ها و تریلر ها تشکیل می دهند و از طرف دیگر خودروهای سواریی هستند که اکثراً حامل خانواده و زائر امام رضا(ع) و یا خانواده هایی که جهت سیاحت عازم بندرعباس و استان های جنوبی هستند می باشند، حالا ببینید اگر یک تصادف در این جاده بین خودروهای سبک و سنگین اتفاق بیفتد شاهد چه فاجعه‌ای هستیم؟ که نمونه‌ی آن را دو روز پیش شاهد بودیم و شدت حادثه برخورد پژو پارس و تریلی در حدی بود که یک خانواده پنج نفره همگی در دم جان باختند. حوادث شبیه این مورد در این سالیان در این جاده زیاد اتفاق افتاده است و کافیست هشتک (#راور_دیهوک) را در اینستاگرام و یا کانال تلگرام کاروانسرا راور سرچ کنید تا پی به عمق فاجعه انسانی در این جاده ببرید.

اما قطعا با بی توجهی به این شاهراه حیاتی توسط مسئولین استان کرمان و خراسان جنوبی، باید همچنان شاهد حوادث ناگواری باشیم. هر چند وقتی زائر جنوب استان کرمان و بندرعباسی و زاهدانی و بوشهری و شیرازی و… عازم مشهد می شوند و یا رانندگانی که از سراسر کشور بر روی ماشین های سنگین در حال ترانزیت بار از جنوب به شمال و بلعکس هستند دیگر نمی توان گفت فقط مسافران کرمان و خراسان جنوبی از نظر جانی و مالی متضرر می شوند.

امید است با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و تغییرات مدیریتی در استان کرمان و از طرفی معرفی استاندار جدید کرمان و همچنین نمایندگان مردم‌ کرمان و راور که چندین سال است در جریان وضعیت بد این جاده هستند مطالبه جدی‌ای جهت دوبانده شدن کامل این جاده داشته باشند.

م محمودی
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false