دوبانده شدن جاده کرمان_راور_دیهوک و انتقال آب سد قدرونی به راور جزو مطالبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان است - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ جلسه شورای اداری شهرستان راور با حضور دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور، مدیرکل بنیاد شهید استان، فرماندار، رئیس دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد

مالک اژدری فرماندار راور در جلسه شورای اداری راور به تخصیص اعتبار جهت ساخت باند دوم محور کرمانراوردیهوک تاکید کرد و افزود: در صورت پرداخت طلب پیمانکاران و طبق قول آنها چند قطعه از این مسیر طی چند ماه آینده زیر بار ترافیک می رود

وی در ادامه به پیشرفت پروژه فولاد راور و اشتغال جوانان راوری اشاره کرد و گفت: دو کوره این کارخانه در حال فعالیت است و بخش ذوب و کوره سوم نیز ان‌شالله بزودی افتتاح و زنجیره فولاد در شهرستان راور تکمیل می شود‌.

اژدری همچنین به مشکل آب شرب راور و روستاهای شهرستان اشاره کرد و افزود: پیگیر رفع مشکلات در این رابطه هستیم.

در این جلسه گروهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با بیان اینکه شهرستان راور ۱۴۳ شهید دارد که ۴۵نفر از والدین این شهدا در قید حیات هستند و همچنین حدود ۴۰۰ جانباز و ۱۸ آزاده سرافراز دارد، بیان کرد: باید باتوجه به طرح سپاس و با هماهنگی فرماندار محترم در طول سال ان شالله جهت تکریم و بزرگداشت این عزیزان به دیدارشان رفته و احوالی از ایشان پرسیده شود.

گروهی با بیان اینکه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران باید در اولویت باشد افزود: ان شالله طبق تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون جایگزینی اگر یک ایثارگر در یک ارگان و تشکیلات کار می کرده آن دستگاه مکلف است یکی از فرزندان این عزیز ایثارگر را به کارگیرد.

وی در ادامه به ساماندهی گلزارهای شهدا اشاره کرد و همچنین اظهار داشت: لازم است هماهنگی هایی انجام شود که یک پزشک به همراهی رئیس بنیاد شهید شهرستان به منزل والدین شهید رفته و مشکلات و بیماری های ایشان را پیگیری کنند و درصورت تشخیص مشکل و موضوع خاص سریعا اطلاع دهند و همچنین بااین کار باعث قوت قلب و شادی این عزیزان شوند.

دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم‌ کرمان و راور در جلسه شورای اداری شهرستان راور گفت: مسئولیت ها امانت الهی هستند و مسئولان باید همه توان خود را گذاشته و مشکلات مردم را حل کنند.

وی به مسأله کمبود آب پرداخت و با تاکید بر اینکه آب خلیج فارس در دراز مدت شمال استان کرمان را پوشش خواهد داد، تصریح کرد: این پروژه شاید ۸ سال طول بکشد چراکه مطالعات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان های زرند، راور، انار و کوهبنان از این نعمت برخوردار خواهند شد، گفت: انشعابی از این خط انتقال به استان های اصفهان، خراسان های شمالی و جنوبی نیز خواهد رفت، البته عملیات اجرایی فاز دوم هنوز آغاز نشده اما شرکت های معدنی یزد، کرمان، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان شرکت های پوشش دهنده طرح انتخاب شده اند.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه شهرداری ها پرداخت و تصریح کرد: اگر مصوبات مجلس هم نبود شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر ورشکسته بودند، در آن زمان، افزایش افزوده را تصویب کردیم و حالا بودجه به این شهرداری ها وارد می شود.

وی اضافه کرد: مقداری هم باید خود شهرداری ها در شهرستان‌ها تلاش کنند و از سایر منابع هزینه های خود را به دست بیاورند، ما هم تلاش می کنیم و نامه هایی می نویسیم تا طرح های اجرایی به ویژه بهسازی بافت فرسوده به خوبی پیش برود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دو بانده شدن جاده کرمانراوردیهوک را جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری دانست و ابراز داشت: این موضوع را در مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان درخواست کردیم و مقرر شد در هیات دولت تصویب شود که به احتمال ۹۹ درصد موافقت خواهد شد.

زاهدی از پیگیری ها و رایزنی ها درباره سد قدرونی سخن گفت و ابراز کرد: هم استاندار جدید و هم معاون عمرانی استاندار را در جریان امور قرار داده ام، ۹۶ درصد پروژه پیش رفته اما متاسفانه آبی پشت سد نیست و باید با احداث تصفیه خانه در موازات سد، آن را تکمیل کرد و خط انتقال به راور نیز ایجاد شود.

وی به موضوع معادن و محدودیت ها پرداخت و ابراز داشت: سازمان انرژی اتمی پای کار است با وزیر صمت و مدیرعامل ایمیدرو نیز در این راستا صحبت شده است و شرکت ملی مس ایران نیز خواست تا پهنه های معدنی این شهرستان را به این مجموعه معرفی کنیم تا صفر تا صد کار را انجام دهد که با این اتفاق منافع آن نیز برای شهرستان می باشد.

زاهدی بازسازی و بهسازی قبور مطهر شهدا و شهدای گمنام و بازسازی گلزار کرمان را دیگر مصوبه پیشنهادی سفر ریاست جمهوری دانست و گفت: گلزار شهدا کرمان، بین المللی است و باید شرایط را برای پیشرفت آن، فراهم کنیم و امیدوارم بتوانیم برای شهرستان راور نیز کارهای خوبی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: اشتغال خانواده های جانبازان کار بزرگی بود که در استان آغاز شده و ادامه دارد و کارخانه فولاد راور هم در این زمینه پای کار است.

زاهدی ادامه داد: زمانی خودکشی ها در راور آمار بالایی داشت و مردم این شهر مهاجرت می کردند اما اکنون به جهت حضور کارخانه فولاد در منطقه و اشتغال زایی صورت گرفته مهاجرت معکوس شده است، قسمت فولاد سازی بالای ۶۵ درصد پیشرفت داشته و ۱۷۰ تا ۲۰۰ نفر مشغول هستند و تجهیزات کوره و ریخته گری در حال نصب هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در پایان با تقدیر از خدمات نیروهای نظامی و انتظامی در شهرستان راور گفت: این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان های کرمان امنیت بهتر و پایدارتری دارد.

م محمودی

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false