برداشت ۲۶۰۰ تُن انار از باغات شهرستان راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور به نقل از خبرگزاری صداوسیمای کرمان ؛ ابوذر خواجویی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت: برداشت انار در روستا‌های شریف آباد، گوجهر، طرز، فیض آباد از توابع بخش مرکزی و همچنین در بخش کوهساران شهرستان راور آغاز شده و تا پایان آبان ادامه دارد.

وی افزود: با وجود شرایط مناسب جوی انتظار می‌رود امسال از هر هکتار از اراضی زیر کشت انار در این شهرستان ۱۰ تن محصول انار برداشت شود که با این اوصاف شاهد برداشت ۲۶۰۰ تن محصول انار در راور خواهیم بود.

خواجویی در مورد ارقام انار در این شهرستان نیز اظهار کرد: بیشترین ارقام انار شهرستان راور از نوع کیوانی، میخوش، ملس، شیرین، پوست نازک، عقدایی، دانه قرمز و دانه سفید است.

اژدری فرماندار راور هم گفت: پیش‏‌بینی می‌شود که ۲۶۰۰ تن انار از باغات این شهرستان برداشت شود و راور به عنوان یکی از قطب‌‏های تولید انار استان کرمان است.

وی گفت: انار تولیدی در شهرستان راور علاوه بر مصرف داخل استان، عمدتاً به استان‌های همجوار صادر می شود و مشکل باغداران راور علاوه بر نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه صنایع بسته‌‏بندی، خشکسالی‏‌های پیاپی و کمبود آب، شیوه‏‌های آبیاری سنتی و خرده مالکی، نبود بازاریابی مناسب و مهمتر از همه وجود واسطه‏‌ها و دلالان می‌توان اشاره کرد.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false