مجوز زیست محیطی به منظور رفع مشکلات محور راور_دیهوک صادر شد - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ سید مهدی قویدل گفت: در بازدید و بازرسی های دوره ای که باحضور مدیران استانی از حوزه های قضایی انجام شد، مشکلات و کمبودهایی در حوزه راه و ترابری مطرح گردیده شد که عدم وجود زیرساخت مناسب، امکانات و استراحتگاه در جاده کرمان_ دیهوک_ مشهد مقدس از جمله این مشکلات بود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه، در راستای این موضوع با معاونت محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز مکاتبه انجام شده است، گفت: با عنایت به حسن توجه دکتر جهانگیر، موضوع بصورت ملی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری و طی مکاتبه شماره ۹۰۰۰/۸۰۰/۶۹۰۷ خواسته شده که اقدامات قانونی جهت صدور مجوز برای ساخت استراحتگاه ها و مجتمع های رفاهی بین راهی جهت کاهش تصادفات و حوادث جاده ای و به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری از سو استفاده مجرمین، عوامل ذی ربط نسبت به رفع نواقص ذکر شده اقدامات قانونی را بعمل آورده و همین رفع نواقص موجود معمول شود، کما اینکه این جاده از جمله پروژه های ملی می باشد که در جدول شماره یک پیوست قانون بودجه(مخصوص پروژه های ملی) تعریف شده است و هرساله بودجه ای از طرف سازمان برنامه و بودجه به آن اختصاص داده می شود.

وی در ادامه در خصوص جاده کرمانراور دیهوک، بیان داشت: این جاده محل تردد مسافران و زائران استان های شرق و جنوب شرقی کشور به سمت مشهد مقدس و ترانزیت کالا از سمت جنوب به شمال شرقی کشور و کشورهای آسیای میانه نیز می باشد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، عنوان کرد: باتوجه به اهمیت و حساسیت موضوع امنیت و رفاه شهروندان، زائران حرم امام رضا علیه السلام و ترانزیت و… توجه به این معضلات و تسریع در حل آن حائز اهمیت است.

این مقام قضایی به تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین در این محور اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر کرمان_ راور_دیهوک از پهنه کویر می گذرد که علیرغم شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و خرابی آسفالت جاده تا کیلومترها آبادی و تاسیسات رفاهی جهت رفع خستگی رانندگان و ارتقای امنیت جاده وجود ندارد لذا اقتضا دارد مسئولین استان های کرمان و خراسان جنوبی ایجاد زیرساخت های لازم در این محور مهم ترانزیتی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذارانی برای ایجاد زیرساخت مناسب در طول مسیر اعلام آمادگی کرده اند، گفت: متاسفانه مجوزهای لازم جهت تاسیس این واحدها از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پايان، از رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور جهت پیگیری در سطح شهرستان و همچنین اداره حقوقی قضایی معاونت اجتماعی جهت پیگیری استانی تقدیر و تشکر کرد.

م جعفری
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false