تکمیل محور کرمان-راور-دیهوک با پیشرفت ۶۸ درصدی نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان است - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ موسی زاده روز شنبه ۲۱ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از پروژه‌های در دست احداث این اداره کل در استان گفت: طول کل محور ۱۸۸ کیلومتر که در ۷ قطعه تعریف شده است، جمعا به طول ۸۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است، قطعات ۱ ،۲ ،۳ و ۴ به طول ۵۳ کیلومتر در حال احداث می‌باشد و قطعه ۶ به طول ۳۳ کیلومتر نیمه تمام خاتمه یافته است و قطعه ۷ به طول ۳۰ کیلومتر هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

وی اظهار داشت: محور کرمانراوردیهوک از مهم‌ترین راه‌های مواصلاتی استان کرمان و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال شرق به جنوب کشور می‌باشد که سالیانه بخش قابل توجهی از ترانزیت کالا از آن انجام می‌گیرد.

موسی زاده ادامه داد: ضمناً تردد زائرین حرم رضوی از استان کرمان و استان‌های جنوبی همجوار نیز از طریق این محور صورت می‌گیرد.

وی همچنین افزود: این پروژه در سال ۱۳۸۵ آغاز گردیده است که از سال ۱۳۹۰ به ردیف بودجه ملی پیوسته و کل اعتبار هزینه شده تاکنون ۳۷۰ میلیارد تومان می‌باشد که ۲۸۹ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ جذب شده است و برای سال ۱۴۰۱، یکصد و چهل و یک میلیارد تومان تخصیص یافته است و نیز اعتبار پیش بینی شده برای سال مالی ۱۴۰۲ محور حدود ۱۵۰ میلیارد تومان می باشد.

موسی زاده اذعان داشت: ضمنا در سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان ۶۰۰ میلیارد تومان در طول سه سال برای آن پیش بینی شد، که سالیانه باید در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان قرار گیرد.

معاون ساخت توسعه و راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در پایان گفت: تکمیل این محور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای ،کاهش مصرف سوخت ،کاهش زمان سفر و افزایش درآمد ترانزیت کالا برای کشور در مسیر کشورهای آسیای میانه و افغانستان را در پی خواهد داشت.

م جعفری
انتهای پیام/
.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false