همایش زکات در شهرستان راور برگزار شد - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ حجت الاسلام و المسلمین زمانی امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان وظیفه ذاتی کمیته امداد را شناسایی محرومان و محرومیت‌زدایی دانست و اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم کمیته امداد، ترویج فرهنگ‌ خیر و احسان و اصل آن ‌پرداخت زکات است که کمیته امداد برای جمع آوری زکات نقش دبیرخانه‌ای دارد و هزینه کرد زکات جمع آوری شده به منظور رفع مشکلات مردم در حوزه درمان، معیشت، کار عمرانی و فرهنگی استفاده می‌شود.

دکتر عباسی فرماندار شهرستان راور و قائم مقام شورای زکات شهرستان در این همایش اظهار داشت: کمک به دولت در بحث توزیع عادلانه ثروت و کاهش شکاف طبقاتی یکی از رسالت‌های اصلی کمیته امداد در عرصه کنونی‌ست که به جد آن را دنبال و عمل می‌کند.

وی عنوان کرد: از وجوهات شرعی می‌توانیم به‌عنوان منبع مالی قابل توجهی جهت ترمیم شکاف طبقاتی و رفع فقر استفاده کنیم.

حجت الاسلام اژدری رئیس اداره امور اجرائی زکات استان در حاشیه این همایش به اهمیت پرداخت زکات در محرومیت زدایی و فقر زدایی اشاره و تصریح کرد: یکی از اقداماتی که کمک می‌کند شاهد این حجم از مددجو نباشیم، توجه به فریضه واجب زکات است.

وی افزود: اگر همه ما به فریضه زکات عمل کنیم و زکات مال خود را پرداخت کنیم، بدون شک فقری در جامعه وجود نخواهد داشت.

رییس اداره امور اجرائی زکات استان خاطرنشان کرد: امسال مشکل هر روستا از طریق زکات جمع آوری شده حل می شود که زکات هر روستا متعلق به خود روستاست و بر اساس نیاز همان روستا هزینه می‌شود.

اَژدری، رفع مشکلات جاده، احداث مسکن‌ محرومان، ساخت مسجد و خانه عالم، کمک به بیماران نیاز‌مند و تهیه جهیزیه را برخی از اقداماتی دانست که از محل پرداخت زکات انجام می‌شود

در پایان این همایش از تعدادی از روحانیون، مؤدیان، مبلغان و موثرین زکات شهرستان راور با اهداء لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

م جعفری
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false