پیگیری مطالبات کارگران ذغالسنگ و معادن کرمان - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ در راستای پیگیری مطالبات کارگران شرکت ذغال سنگ و معادن کرمان و با دعوت محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور، نمایندگان شورای کارگری ذغالسنگ کرمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

پیگیری مطالبات کارگران ذغالسنگ و معادن از اهداف دیدار با نمایندگان، وزیر کار و مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد عنوان شده است.

در این دیدارها که با پیگیری زاهدی نماینده مردم کرمان و راور صورت پذیرفت، وی ضمن تقدیر از اقدامات مرتضوی وزیر کار در یک سال گذشته، از خلاء بیمه‌ای کارگران ذغال‌سنگ در سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸ به عنوان یکی از مشکلات جدی این قشر نام برد.

ضرورت تغییر حقوق و دستمزد مشاغل سخت از جمله کار در معادن زیرزمینی از موضوعات مطرح شده توسط شورای کارگری ذغالسنگ بود که وزیر کار قول پیگیری دادند.

زاهدی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با اشاره به موضوع ضرایب شغلی در برنامه هفتم بر ضرورت اصلاح آن با توجه به مشاغل سخت و زیان آور تاکید کرد.

تفاوت قیمت فاحش ذغالسنگ وارداتی و تولید داخل از دیگر موضوعات مطرح شده توسط شورای کارگری بود که آن را ظلم در حق تولیدکنندگان داخلی و کارگران زحمتکش معادن ذغال سنگ دانسته و خواستار اصلاح قیمت ها شدند.

در این دیدار پروفسور زاهدی از دکتر مرتضوی وزیر کار برای سفر به شهرستان راور و بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی، کارخانه فولاد راور، کارخانه شرکت تولیدکننده اکسید روی و دیدار با کارگران معدن ذغالسنگ هجدک و معدن همکار دعوت بعمل آورد‌.

م جعفری
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false