همایش دهیاران شهرستان راور برگزار شد - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری، فرماندار راور و بخشداران با دهیاران شهرستان راور برگزار شد.

در این جلسه فرماندار راور گفت: دهیاران سرانگشتان پرتوان شبکه مدیریت دولتی هستند که به عنوان دولت مردمی و انقلابی مشغول فعالیت است.

دکتر رضا عباسی افزود: گرچه در بعضی زمینه‌ها کمبودهایی است اما ما باید واقع‌بینانه واقعیت‌‌ها را ببینیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری خصوصیت دولت را اینچنین عنوان فرموده‌اند؛ بازگشت به شعارهای اصلی انقلاب، استکبار ستیزی و حمایت از مظلومین در این دولت تحقق پیدا کرد.

عباسی افزود: هدف ما رونق روستاها است و در توسعه و پیشرفت روستاها دهیاران تاثیر بسزایی دارند و دهیاران باید از جایگاه خودشان در توسعه و پیشرفت روستا غفلت نکنند زیرا هم به صورت مستقیم در رشد و توسعه روستا تاثیرگذار هستند و هم در کاهش آسیب‌های اجتماعی که در یک روستا وجود دارد، موثر هستند.

وی عنوان کرد: دهیاران باید ظرفیت شناس بوده تا در کوتاه‌ترین زمان شاهد رونق در روستاها باشیم

فرماندار راور گفت: از اختیارات و ظرفیت‌های روستا غافل نشوید هر روستا باید یک شناسنامه داشته باشد که در اختیار دهیار بوده و هر مشکل که در روستا وجود دارد باید با حضور دهیاران حل شود.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها نماینده عالی دولت در روستاها هستند، افزود: مردم تمام مشکلات و مسائل را به این افراد منتقل می‌کنند. 

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه سختی کار دهیاران و مشکلات  را درک می‌کنیم و به آن واقف هستیم، خاطرنشان کرد: دهیار فقط مسئول عمران روستا نیست بلکه در تمام زمینه‌ها اعم از مسائل اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی مسئولیت دارند.

همچنین فرماندار راور بر تلاش همگان در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات در پیش رو تاکید کرد، اما به تمامی دهیاران هشدار داد که به هیچ عنوان از امکانات دولتی تحت هیچ شرایطی نبایستی له یا علیه کسی استفاده شود و قطعاً با هرگونه تخلفی برخورد خواهیم کرد، هدف ما باید برگزاری یک انتخاب سالم و در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد.

در ادامه جلسه آقای مهندس عبدالکریمی در اظهاراتی اعلام کرد: در دنیایی که تمامی همتشان را گذاشتند تا با آسیب رساندن به ثبات کشور نگذارند که پیشرفت کنیم، ملت ایران با همتشان به خنثی کردن توطئه‌های آنها پرداختند و جهش‌وار مسیر ترقی را طی نمودند و دهیاری‌هایی که در زمینه توانمندسازی روستا همت می‌کنند نیز در این مسیر گام برمی‌دارند.

مدیرکل امور روستایی استانداری در جمع دهیاران و مسئولین شورای اسلامی شهرستان راور با بیان اینکه سه برابر تفریغ بودجه هر دهیاری برای توانمندسازی آن وام با سود ۸ درصد به مدت ۵ سال جهت توانمندسازی دهیاری‌ها و ایجاد درآمد پایدار منظور شده و خوب است دهیاری‌ها از فرصت به دست آمده بهترین استفاده را نمایند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ اداره کل روستایی استانداری کرمان به عنوان متناظر معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تسهیلات ماده ۱۸ را در اختیار دارد تا صرف اشتغال زایی در روستاها کند، لذا دهیاران باید پیگیر باشند تا از این فرصت به وجود آمده برای توانمندسازی روستاییان بهره گیرند.

سپس آقای مهندس اژدری و خانم جمالی زاده به تبیین دستورالعمل‌های تکام و پروژه‌های محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی پرداختند و مقرر گردید که دهیاران از فرصت‌های این بخشنامه جهت پروژه‌های روستاها استفاده لازم را داشته باشند.

م محمودی
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false