حدود ۴۰ کیلومتر از جاده راور_کرمان حداکثر تا پایان دی ماه دوبانده می شود/ عملیات اجرایی و بهره برداری از چمن مصنوعی راور حداکثر تا ۲ ماه آینده - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ در سفر دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به شهرستان راور، جلسه شورای اداری، اصناف و شورای کارگری راور برگزار شد.

در این نشست ها که با حضور حجت الاسلام زمانی امام جمعه، دکتر عباسی فرماندار، مدیرکل تامین اجتماعی استان، مدیرکل امور مالیاتی استان، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل اداره ورزش جوانان استان و مسئولین شهرستان برگزار شد مسائل و مشکلات بررسی و تصمیماتی اتخاذ گردید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به محتوای نشست های مختلف خود با برخی مسئولان و فرماندار در شهرستان راور تصریح کرد: این نشست ها در ارتباط با موضوعات مختلف چون مشکلات مردمی و حوزه توسعه فعالیت های اجرایی و غیره بود.

وی ادامه داد: نخستین نشست ما در مورد پیگیری مسائل مرتبط با حوزه ورزش و جوانان و موارد این بخش بود که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار و پیگیری لازم برای تسریع در اجرای پروژه چمن مصنوعی فوتبال در راور مصوب شد که ظرف حداکثر ۲ ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از این مجموعه خواهیم بود.

دکتر پورابراهیمی افزود: با بهره برداری از این طرح سرانه فضای ورزشی راور که خوشبختانه نسبت به متوسط استان کرمان حدود ۵۰ درصد بیشتر است، افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: در خصوص ایجاد ظرفیت جدید برای سالن های ورزشی رزمی نیز در یکی از این نشست ها موافقت شد که این مهم با رویکرد جدید انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با موضوعات مرتبط با حوزه تصمیم گیری اوقاف نیز خوشبختانه هفته گذشته نشستی با حضور امام جمعه کرمان در تهران برگزار شد و موافقت ریاست سازمان اوقاف کشور برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه ای که در محدوده شهری هستند اتخاذ شد و امروز نیز با هماهنگی فرماندار راور با مدیر اوقاف شهرستان نیز توافق شد که برنامه اجرایی و عملیاتی این طرح هر چه سریع تر پیگیری شود.

وی افزود: موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت های اصناف نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست ها بود که خوشبختانه راه اندازی شهرک تخصصی صنایع و واحدهای صنفی آلاینده نیز که به دلایل مختلف فعالیتشان در شهر ایجاد مشکل می کند با هماهنگی شهرک های صنعتی استان کرمان به تصویب رسید و قرار است بر اساس درخواست اتاق اصناف راور این مهم عملیاتی شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: در مورد موضوع تعیین تکلیف مالکیت و واگذاری مالکیت شهرک موجود با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان توافق شد ظرف حداکثر یک ماه آینده اسناد واگذاری نخست از طریق واگذاری به شهرداری راور و سپس از طریق شهرداری به بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: یکی از مصوبات مهم دیگر این نشست ها اجرای پروژه دوبانده شدن مسیر کرمان_راور است که با توافق امروز مقرر شد حدود ۴۰ کیلومتر از ظرفیت باقی مانده که قرار است به اتمام برسد حداکثر تا پایان دی ماه عملیاتی شود که یکی از اتفاقات مهم اساسی است.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: وضعیت معادن ذغالسنگ و شورای کارگری نیز در نشست پایانی ما با حضور مدیرعامل ذغالسنگ، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و فرماندار راور برگزار شد و چند موضوع مهم مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: ابتدا برنامه تحولی شرکت مورد بحث قرار گرفت تا بتواند ظرفیت های درونی خود را افزایش دهد تا شاهد افزایش ظرفیت تولید باشیم که مورد توافق شرکت و شوراهای کارگری قرار گرفت.

پورابراهیمی بیان کرد: در این نشست نحوه بازنشستگی تعدادی از کارگران شرکت ذغالسنگ که به دلیل خلاء بیمه ای دچار مشکل بودند مورد بررسی قرار گرفت و قرار است بزودی مصوبات این مهم از طریق وزارت تعاون انجام و منابع مالی آن نیز با عددهای برآوردی از روش های مختلف مانند تهاتر و غیره عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: تشکیل تعاونی مسکن کارکنان ذغالسنگ کرمان نیز در این نشست ها مورد توافق قرار گرفت که بتواند با تشکیل این مجموعه ظرفیت های قابل واگذاری به افرادی که فرم جیم آنها خالی است از طریق اراضی دولتی و در بخش دیگر از ظرفیت های داخلی خود شرکت استفاده کند که می تواند در بخش رفاه کارگری مهم باشد.

وی تصریح کرد: موضوعات مربوط به نحوه پیگیری پرداخت چهار درصد و سختی کار حوزه تصمیم گیری در مورد سخت و زیان آور بودن مشاغل نیز مورد بحث قرار گرفت که با توجه به سفر قریب الوقوع ریاست قوه قضاییه مقرر شد مکاتبه شوراهای کارگری پیگیری شود.

م محمودی
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false