واگذاری کاروانسرا‌های تاریخی راور به بخش خصوصی - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، در بازدید از کاروانسرای جهانی چاه‌کوران راور گفت: میراث‌ فرهنگی استان آمادگی دارد کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور را به افراد علاقه‌مند و توانمند برای تعریف کاربری متناسب و صدور موافقت‌ اصولی واگذار کند.

شاهرخی افزود: ۱۳ کاروانسرا در مسیر راور به مشهد مقدس وجود دارد که فرصت خوبی برای تبدیل به مراکز ارائه خدمات رفاهی به زائران تردد کننده در این مسیر است.

وی تاکید کرد: کاروانسرای ثبت جهانی چاه‌کوران راور یکی از ۱۰ اثر جهانی استان کرمان و مربوط به دوره قاجاریه و نمادی از ارائه خدمات به زائران مشهد الرضا(ع) در این مسیر است.

در این سفر که با همراهی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان انجام شد، علاوه بر کاروانسرای چاه‌کوران از کاروانسراهای تاریخی سهرج، هروز، آب‌بید و دربند و یخدان تاریخی راور، خانه فخری و برج دوقلو بازدید و در کنار طرح ساماندهی کاروانسراها در خصوص تعریف کاربری و احیا سایر ابنیه بحث و تبادل نظر شد.

قابل ذکر است: کاروانسرای چاه کوران در حاشیه کویر لوت و در ۳۵ کیلومتری شهر راور و در مسیر جاده استان های خراسانی جنوبی و رضوی قرار گرفته و سال ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۹۴۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این کاروانسرا پارسال در چهل‌و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO)، در پرونده کاروانسراهای ایران به همراه کاروانسرای گنجعلیخان کرمان بررسی و با تصویب اعضای کمیته به عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

م جعفری
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false