سمپاشی ۶۲ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در شهرستان راور/دامداران راوری جهت سمپاشی رایگان به دامپزشکی مراجعه کنند - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ دکتر علیرضا اسلامی گفت: این سمپاشی به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی که مخزن و ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور بیان کرد: همچنین در این راستا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰۰۰ راس دام کوچک و ۶۰۰ دام بزرگ نیز سمپاشی شده است.
وی همچنین به انتقال برخی بیماری ها از طریق کنه های ناقل اشاره کرد و گفت: بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو به عنوان یکی از مهمترین بیماری های قابل انتقال به انسان از طریق دام آلوده به این بیماری است که توسط گزش کنه آلوده شده است.
وی افزود: عدم توجه به انگل های خارجی و داخلی بدن دام ها می تواند منجر به ایجاد ضعف، لاغری و سوء تغذیه در دام ها شده که زمینه افزایش بروز بیماری ها را فراهم کرده و خسارت های زیادی به دامدار تحمیل کند.
دکتر اسلامی افزود: خوراندن شربت ضدانگل، استفاده از داروهای ضدانگل و به کارگیری اصول مدیریتی دامداری ضمن جلوگیری از انتشار بیماری ها در بین جمعیت دامی سبب افزایش تولید فرآورده های خام دامی نظیر گوشت و شیر و پشم می شود.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور از روستائیان عزیز درخواست کرد از آنجائی که کنه‌های آلوده به‌عنوان ناقل، با گزش می‌توانند انسان‌ها را درگیر این بیماری کنند، از کشتار غیرمجاز دام در چرخه خارج کشتارگاه خودداری کرده و در صورت مشاهده کنه روی بدن دام با دست له نکرده و نیز حداقل دو هفته بعد از سم‌پاشی بدن دام یا عبور از حمام ضد کنه، دام به کشتارگاه منتقل گردد و روستاییان عزیز توجه داشته باشند در صورت عبور از مراتع یا مناطق جنگلی یا مزارع و یا در تهیه علوفه برای دام‌های خود نهایت دقت را در جلوگیری از مواجهه با کنه را داشته تا از گزش کنه در امان باشند.
در پایان دکتر اسلامی از دامداران شهرستان خواست جهت سمپاشی رایگان اماکن دامی خود در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان مراجعه نمایند.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false