حصول ۲۲۸ مورد صلح و سازش پرونده های کیفری با اجرای طرح اورژانس قضایی در راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ محمدرضا سنجری در نشست اجرایی کردن طرح اورژانس قضایی گفت: مدیریت آسیب های اجتماعی به یک برنامه ریزی علمی نیاز دارد و طرح اورژانس قضایی بر همین مبنا تنظیم شده است.

وی با اشاره به این مطلب که عملیاتی کردن طرح اورژانس قضایی نیاز به مشارکت تمامی دستگاه ها دارد، ادامه داد: زمانی که فرد یا خانواده دچار آسیب روانی یا اجتماعی می شود، یقیناً نیازمند دریافت خدمات حمایتی و حرفه ای می باشد و ارائه این خدمات بسته به نوع مشکل فرد و نیاز وی به دستگاه های محتلف مرتبط می شود.

وی ادامه داد: اگر افراد در مواجه با آسیب های روانی و اجتماعی مورد حمایت قرار نگیرند، زمینه برای مشکلات و آسیب های بزرگتر و جدی تر فراهم می شود و باید همه تلاش کنیم تا مداخله به موقع و درست در دستور کار قرار گیرد.

وی راه اندازی طرح اورژانس قضایی را یک قدم موثر در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خصوصاً قضا زدایی عنوان کرد و افزود: برای فرهنگ سازی مراجعه مردم به مراکز مشاوره حمایتی قبل از مراجعه به دستگاه قضا، باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

رییس دادگستری شهرستان راور اظهارداشت: تکیه بر اعتقادات دینی در مدیریت آسیب های اجتماعی به مراتب موثرتر از راهکار های دیگر می باشد.

سنجری تاکید کرد: تمامی دستگاه ها باید در اجرای این طرح ورود پیدا کنند و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی با اشاره به طرح های پیشگیری از وقوع جرم، افزود: موفقیت در اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات ترکیبی و توامان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری های حقوقی و قضایی است.

وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت ها برای پیشگیری از وقوع جرم بهره گیری شود، اظهارداشت: نیاز است تا از ظرفیت بسیج برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی بیش از گذشته استفاده شود.

رییس دادگستری شهرستان راور، سپاه را بازوی دادگستری در مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت فعال مجموعه نیروهای سپاه و بسیج در طرح ها و برنامه های مختلف امنیتی و اجتماعی پشتوانه مهمی در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی است.

سنجری در این نشست از اجرای طرح مصلحین قرآنی در شهرستان راور برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده خبر داد و گفت: در این طرح مصلحین آموزش دیده قرآنی به عنوان معتمدین تاثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده برای حل اختلافات فی مابین افراد تلاش می کنند.

نشست اجرایی کردن طرح اورژانس قضایی راور با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، فرماندهی انتظامی راور، مدیر حوزه علمیه فخریه، معاون فرماندار، رئیس مرکز بهداشت، مصلحان و اعضا شورای حل اختلاف سازشی، مسئول اورژانس ۱۱۵، مسئول اورژانس اجتماعی، سرپرست آتش نشانی و رئیس اداره بهزیستی در محل دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false