خسارت ۲۱۰۰ میلیارد ریالی تندباد و تگرک به محصولات کشاورزی و زیرساخت های شهرستان راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ مالک اژدری فرماندار راور گفت: به علت وقوع تندباد و بارش باران، تگرگ و جاری شدن سیلاب بیش از ۲۱۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف کشاورزی، دام و زیرساخت های برق، مخابرات، گاز، راه ها و… شهرستان راور خسارات وارد گردیده است.

فرماندار در ادامه گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد که بیش از نیمی از باغات پسته شهرستان در مناطق مختلف بین ۳۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شده اند.

وی اضافه کرد: ریزش میوه ها، آسیب دیدن پوسته رویی در درجات مختلف در محصولاتی از قبیل پسته، انار، بادام، گردو، قیسی، زردالو و… مشاهده شده است.

مالک اژدری بیان کرد: همچنین ورود سیلاب به داخل باغات و مزارع در برخی نقاط باعث ورود خاکهای شور و دپو شدن میزان زیادی خاکهای لایی به باغات و نیز خوابانیدن خوشه های گندم شده است. میزان برآورد اولیه خسارت به باغات حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال می باشد.

وی گفت: همچنین سیل باعث تلفات ۳۵ راس گوسفند و به ۵ کیلومتر از خطوط انتقال آب و تعدادی از رشته قنات ها نیز آسیب جدی رسانده که برآورد اولیه در این رابطه نیز بیش از ده میلیارد ریال می باشد.

اژدری در ادامه افزود: در زمینه زیرساخت های برق، گاز، مخابرات شامل خطوط انتقال (تیرهای اصلی انتقال برق، فیبر نوری و…) و همچنین راه های بین شهری و روستایی تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false