ارائه مشاوره حقوقی، یکی از راه های افزایش رضایت مندی مردم از دفاتر الکترونیک قضایی است - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ مجتبی استوارزاده در دیدار با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان راور گفت: شما مدیران به علم حقوق اشرافیت و آگاهی دارید و با مطالعه مواد قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری می توانید خواهان و شاکی را در بدو امر راهنمایی کنید و او را از سردرگمی نجات دهید.

وی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را باعث تسهیل دادرسی دانست و گفت: دادرسی الکترونیک و تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کاهش اطاله دادرسی نقش چشمگیری دارد.

معاون دادستان راور بیان کرد: هرچه فرآیند دادرسی از روش سنتی به سمت الکترونیکی شدن پیش رود، با از بین رفتن برخی شائبه ها و شفافیت در ارائه خدمات قضایی، عدالت قضایی بیشتر محقق خواهد شد، از طرفی کاهش مراجعات مردمی و تسهیل ارائه دادخواست یا شکایت، از طریق دفاتر بهتر محقق می شود.

وی افزود: با مراجعه مستقیم افراد به دفاتر و عدم مراجعه به شعب، دست کارچاق کن ها از دستگاه قضایی کوتاه شده و از وقوع جرم پیشگیری می نماید ضمن اینکه تأثیر بسزایی در روشن شدن مراحل دادرسی و سلامت اداری در روش مراجعه به خدمات قضایی وجود دارد.

معاون دادستان گفت: شکل کار دفاتر به گونه ای است که تمام مراحل دادرسی به صورت شفاف و یک فرایند مشخص توسط افرادی که صلاحیت رویت و نظارت بر عملکرد دادرسی را دارند در بستر شبکه و اینترنت رصد شده و این امر موجب شفاف سازی فرآیند شده و با کوتاه کردن دست افراد سودجو در رفع برخی شائبه ها نیز بسیار مؤثر است و این امر سبب می شود هر شخص بتواند با رصد کردن مراحل مختلف دادرسی خویش اعتماد بیشتری به دادرسی عادلانه داشته باشد و از سردرگمی های احتمالی ناشی از عدم اطلاع از فرآیندهای دادرسی پیشگیری گردد.

معاون دادستان راور عنوان کرد: یکی از راه های افزایش رضایت مندی مردم عادی از این دفاتر ارائه خدمات قضایی رایگان از جمله مشاوره حقوقی است و برای این کار می توان از دانشجویان رشته حقوق (ترم های نزدیک به فارغ التحصیلی) استفاده کرد چرا که با این اقدام علاوه بر اینکه دانشجویان با محیط کار و نحوه برخورد با ارباب رجوع آشنا می شوند و اعتماد به نفس و قدرت بیان آنان که از ویژگی های یک حقوقدان است، افزایش می یابد.

وی گفت: از سوی دیگر به مراجعه کنندگان به دفاتر که از مشاوره قضایی رایگان استفاده می کند، این حس را منتقل می کند که قوه قضائیه تمام شرایط را برای احقاق حق و تظلم خواهی فراهم کرده است.

استوار زاده در پایان افزود: یکی از فواید دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این است که باعث رواج بهداشت قضایی در جامعه می شود.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false