دلسوزی دستگاه قضایی شهرستان برای کودکان و نوجوانان موتورسیکلت سوار راوری - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و سند تحول قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم، طرح پیشگیری از جرایم رانندگی و تصادفات پس از تدوین، در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح و تصویب شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم در ادامه اظهار کرد: نظر به اینکه بزه رانندگی بدون گواهینامه در شهرستان راور به واسطه وجود تعداد زیاد موتورسیکلت از جرایم اولویت دار است. ضروری است اقدامات پیشگیرانه در خصوص کاهش جرایم و حوادث دلخراش ناشی از تصادفات انجام شود.

فرحبخش افزود: مطابق قوانین جزائی داخلی و بین المللی از جمله قانون مجازات اسلامی و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و کنوانسیون بین المللی حقوق کودک و پروتکل الحاقی آن، چنانچه مالک (به ویژه والدین) وسیله نقلیه موتوری خود را در اختیار کودک و نوجوانی که طبعا فاقد گواهینامه رانندگی است، قرار دهد، وی را در وضعیت و حالت مخاطره آمیز قرار داده است که وفق قانون مستلزم ورود مقامات مسئول از جمله دادستان و نیروی انتظامی و مددکاران سازمان بهزیستی و اداره آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد جهت جلوگیری از این حالت و وضعیت است. در نتیجه با مالک وسیله نقلیه موتوری مسبب حادثه، وفق قوانین جزائی، برخورد قانونی مقتضی خواهد شد. لذا به والدین محترم توصیه می شود، در جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و حفظ جان فرزندان عزیز خود موتورسیکلت را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار ندهند.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبات این طرح پیش‌بینی شده است: ۱.مدیران مدارس موظفند از ورود موتورسیکلت به مدارس جلوگیری کنند، ۲. شهرداری نیز برای ایاب و ذهاب دانش آموزان وسیله نقلیه عمومی از قبیل اتوبوس، مینی بوس، ون و… در نظر بگیرد.۳. والدین محترم در نظر داشته باشند در این فصل سرما تردد با موتورسیکلت خطرات جانی، مالی برای فرزندان عزیز شما بدنبال دارد، می بایست بجای خرید موتورسیکلت با هزینه بالا نسبت به تهیه سرویس ایاب ذهاب با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و شهرداری محترم با هزینه کمتر اقدام کنید. تا ان‌شاالله دیگر شاهد حادثه‌ی دلخراش برای فرزندان دلبند شما در سطح شهر و جاده نباشیم.

در ادامه استوارزاده معاون دادستان راور گفت: مطابق ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی رانندگی بدون گواهینامه جرم است و به نیرو های نظامی و انتظامی دستور داده شده است در صورت مشاهده جرایم خصوصا جرم رانندگی بدون گواهینامه در سطح شهر و مدارس بلافاصله ضمن اعمال قوانین و مقررات راکب آن، جهت رسیدگی به دادگستری معرفی شود.

معاون دادستان افزود: حفظ جان جوانان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا دادستانی مصمم است با کلیه تخلفات، جرایم در حوزه رانندگی به شدت برخورد کند.

وی در ادامه بیان کرد: والدین با کمک شهرداری می توانند در این هوای سرد از ناوگان عمومی از قبیل اتوبوس، مینی بوس، سرویس مدارس برای ایاب و ذهاب ایمن دانش آموزان استفاده کنند تا خدای ناکرده شاهد بروز حوادث دلخراش، تصادف با موتورسیکلت در سطح شهر نباشیم.

استوارزاده در پایان اظهار کرد: والدین به هیچ عنوان نسبت به خرید موتورسیکلت برای فرزندان خود اقدام نکنند، بر اساس این طرح از رانندگی کودکان و نوجوانان و جوانان در سطح شهر و مدارس جلوگیری بعمل می آید. و در صورت معرفی به مراجع قضایی به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false