احتمال ریزش یکی از کوه‌های جاده راور_کوهبنان/جاده‌ در سال ۹۳ تحویل اداره کل راه استان شده؛ اما کسی آن را تحویل نگرفته! - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ هفتم دیماه امسال بود که توسط یکی از همشهریان تصاویری از ایجاد ترک و شکاف هایی در یکی از کوه های جاده راور_کوهبنان محدوده معدن همکار که معروف به گدار گچی می باشد به پایگاه خبری کاروانسرا راور ارسال می شود و با توجه به اینکه این مسیر راه ارتباطی دو شهرستان و همچنین محل عبور معدنکاران می باشد از مسئولین درخواست ایمن سازی و رفع این مشکل قبل از ریزش و بروز حادثه می شود.

دوباره چند روز بعد یکی دیگر از همشهریان عکسی از نصب تابلویی قبل از این کوه مبنی بر “خطر ریزش کوه_تردد مطلقا ممنوع” به پایگاه خبری کاروانسرا ارسال می کند که تعجب همگان را برمی انگیزد که چگونه راه ارتباطی دو شهرستان که مسیر جایگزینی هم ندارد و محل عبور مردم و کارگران معدن است فقط با نصب یک تابلو به خودروهای عبوری هشدار ریزش را می دهد و هیچ اقدام دیگری نشده است. البته با توجه به بحث مالکیت این جاده که نه معدن مالکیت آن را قبول دارد و نه اداره راهداری، بیش از این توقعی نبود و بنظر هم کار یک شهروند بوده تا دیگران را از بروز حادثه احتمالی باخبر کند.

درست است که این جاده‌ی پر پیچ و خم و با گردنه های خطرناک در سالیان بسیار دور بعنوان جاده اختصاصی معدن همکار احداث شده است ولی به دلیل اینکه مسیر تردد شهروندان دو شهرستان راور و کوهبنان است، عنوان اختصاصی معدن بودن برای آن غیرمنطقی می باشد.

اما امروز یک صورتجلسه از تغییر مالکیت این مسیر به دست پایگاه خبری کاروانسرا رسیده که نشان می دهد در تاریخ هفدهم شهریور سال ۱۳۹۳ در جلسه‌ای با حضور فرمانداران شهرستان های راور، کوهبنان و زرند با مدیرعامل شرکت زغالسنگ استان کرمان، این جاده مواصلاتی عمومی که سالها قبل توسط شرکت زغالسنگ احداث گردیده تحویل اداره راه استان شده و از تاریخ این صورتجلسه کلیه مسئولیت حقوقی آن متوجه اداره راه می باشد.

اما نکته عجیب این صورتجلسه این است که هیچ مسئولی از اداره راه استان در آن جلسه نبوده و هیچ امضائی نیز از آنها در برگه صورتجلسه نمی باشد! و فرمانداران وقت سه شهرستان و مدیرعامل شرکت زغالسنگ بصورت یکطرفه این جاده را به اداره راه داده‌اند!!

در همین رابطه خبرنگار ما پیگیر موضوع ریزش کوه در این مسیر و همچنین مالکیت این جاده از طریق اداره راهداری راور شده که محمودی رئیس این اداره در این رابطه می گوید: در حال حاضر بحث مالکیت این جاده مهم نیست بلکه بحث جان مردم در اولویت است و طبق جلسات انجام شده در رابطه با احتمال ریزش کوه و به گفته کارشناسان این کوه نیاز به انفجار دارد و پس از انفجار توسط شرکت زغالسنگ، اداره راهداری تمام ماشین آلات خود را در اختیار قرار می دهد تا جاده سریعا بازگشایی شود.

وی مجدد تاکید کرد: این جاده تحویل اداره راهداری نشده و جاده‌ی اختصاصی معدن همکار است ولی با توجه به تردد شهروندان و جهت حفظ جان آنها؛ خط کشی، لکه گیری آسفالت و نصب تابلوهای هشدار دهنده و گاردیل و… توسط اداره راهداری راور و همچنین کوهبنان در سالیان اخیر انجام شده است.

در پایان امید است بحث مالکیت این جاده که عموم از آن بهره میبرند یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود و با رفع نقاط حادثه خیز آن و بخصوص کوه در خطر ریزش گدار گچی ایمن سازی شود و تردد بدون خطری برای شهروندان دو شهرستان راور و کوهبنان و همچنین کارگران معدن که از این دو شهرستان هستند فراهم شود.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false