طرح پیشگیری از تصادفات به صورت ویژه در دستور کار شورای پیشگیری راور قرار گرفت - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور، با موضوع پیگیری مصوبات طرح پیشگیری از تصادفات و رانندگی بدون گواهینامه، طرح کنترل و نظارت بر بازار، با حضور دکتر فرحبخش رئیس دادگستری، مهندس اژدری فرماندار، استوارزاده معاون دادستان، نمایندگان نیروی انتظامی، سپاه، روسای ادارات مرتبط با طرح های تصادفات و بازار در محل سالن کنفرانس دادگستری راور برگزار شد.

در این جلسه فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان راور، ضمن اشاره به اهمیت ویژه پیشگیری از جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم شامل، پیش‌بینی، شناسایی و ارزیابی وقوع جرم و تصمیم گیری و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش جرم می باشد. طبق قانون مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم، ضمانت اجرای قانونی دارد.

رئیس شورای پيشگيري از وقوع جرم اظهار کرد: مطابق قانون، مصوبات شورای پيشگيري برای همه ادارات و نهادها طبق وظایف قانونی آنها لازم الاجرا است.

این مقام قضایی در ادامه افزود: نظر به درخواست های مردمی طرح های پیشگیری از وقوع تصادفات با موتورسیکلت، رانندگی بدون گواهینامه و کنترل و نظارت بر بازار در شورای پيشگيري از وقوع جرم مطرح و مصوب شده اند، در این جلسه گزارش اقدامات انجام شده درخصوص این دو طرح پیگیری می شوند.

وی اظهار کرد: امروز موضوع نظارت مستمر بر بازار درخواست عموم مردم است، لذا پیگیری مصوبات طرح کنترل و نظارت بر بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همه مسئولین باید اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشند.

فرحبخش افزود: نظر به‌وقوع حوادث ناگوار اخیر با موتورسیکلت که منجر به مصدومیت و فوت تعدادی از جوانان و نوجوانان شهرستان راور شد، موضوع پیشگیری از تصادفات و جرایم رانندگی به صورت ویژه در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی، ادارات مسئول باید ضمن پیش بینی چالش ها و مشکلات پیش روی طرح پیشگیری از تصادفات با همراهی مردم مصوبات این طرح را وفق قوانین و مقررات اجرا نمایند.

پیشگیری از وقوع بزه و حفظ حقوق عامه از اولویت های دادستانی شهرستان راور می باشد

استوارزاده معاون دادستان راور در شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع بزه و حفظ حقوق عامه از اولویت های دادستانی شهرستان راور می باشد و به همین منظور امروز جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با هدف پیگیری دو طرح کنترل و نظارت بر بازار، پیشگیری از تصادفات و رانندگی بدون گواهینامه برگزار شد.

وی افزود: همه‌ی طرح های پیشگیری در شورای پیشگیری مطرح و با مشورت اعضا و شنیدن پیشنهادات و نظرات آنها اجرا می شود. بحمدالهی بازار شهرستان راور با اجرای طرح کنترل و نظارت بر بازار نظم قابل قبولی دارد. مسئولین در حوزه بازار باید به صورت مستمر بر قیمت های کالا های اساسی مردم نظارت کنند تا از ایجاد هرج و مرج و ایجاد فرصت برای سودجویان پیشگیری کنند.

این مقام قضایی عنوان کرد: در خصوص پیشگیری از وقوع تصادفات و رانندگی بدون گواهینامه، همه مسئولین ادارات با همکاری و همراهی نیروهای خدوم و زحمتکش انتظامی باید از وقوع جرایم و تخلفات رانندگی پیشگیری کنند.

استوار زاده اظهار کرد: متاسفانه رانندگی با موتورسیکلت نوجوانان در شهرستان راور به صورت گسترده مشاهده می گردد، ‌که این موضوع منجر به فوت تعدادی از این نوجوانان شده است لذا باید ورود دانش آموزان را با موتورسیکلت به مدارس ممنوع شود.

شهروندان عزیز می توانند با خود حفاظتی در کاهش سرقت در شهرستان راور سهیم باشند

مهندس اژدری فرماندار شهرستان راور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع بزه شهرستان راور گفت: همانطور که همیشه در مباحث بهداشت و درمان پیشگیری مقدم بر درمان است، در موضوعات آسیب های اجتماعی و وقوع بزه نیز می توان با هزینه ای بسیار کمتر از درمان و برخورد قانونی از وقوع بسیاری از جرایم پیشگیری کرد.

وی افزود: همه مسئولین باید در بحث پیشگیری از وقوع جرم با حساسیت و دقت عمل کنند. آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی می تواند در زمینه پیشگیری، موثر باشد، البته فرهنگ سازی نیز نیاز به زمان دارد.

اژدری بیان کرد: در خصوص پیشگیری از سرقت نیز عموم مردم می توانند با خود حفاظتی در کاهش سرقت در شهرستان راور سهیم باشند.

وی اظهار کرد: در بحث پیشگیری از تصادفات، نقش آموزش و پرورش و والدین اهمیت ویژه ای دارد، باید خطرات و آثار حقوقی و قضایی رانندگی نوجوانان با موتورسیکلت به والدین آموزش داده شود.

فرماندار راور در ادامه عنوان کرد: همه با همدلی و همراهی مردم و مسئولین می توانیم با استفاده حداکثری از پتانسیل ها، نیروی انسانی متعهد و متخصص و جوان در شهرستان راور اقدامات خوبی در همه امور بویژه موضوع پیشگیری از وقوع بزه انجام دهیم.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false